arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۰۴۱۸۱
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۱۱ - ۰۷ اسفند ۱۳۹۹

وضعیت آب و هوا، امروز ۷ اسفند ۹۹ / کاهش ۷ تا ۱۲ درجه‌ای دما در برخی نقاط کشور

سازمان هواشناسی از ماندگاری هوای سرد و کاهش ۷ تا ۱۲ درجه ای هوا در برخی نقاط کشور در روزهای پایانی هفته خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: سازمان هواشناسی از ماندگاری هوای سرد و کاهش ۷ تا ۱۲ درجه ای هوا در برخی نقاط کشور در روزهای پایانی هفته خبر داد.

سازمان هواشناسی بر اساس تحلیل نقشه های پیشیابی اعلام کرد که امروز پنجشنبه سامانه بارشی در نیمه جنوبی کشور به جز جنوب سیستان و بلوچستان و جنوب هرمزگان فعال است.

همچنین بارش در نوار مرکزی کشور از جمله استان‌های لرستان، مرکزی، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی و جنوب خراسان رضوی و مناطق مرتفع استان کرمان و ارتفاعات زاگرس مرکزی به صورت برف خواهد بود و شدت بارش‌ها در استان‌های فارس، کرمان، کهکیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، شمال شرق خوزستان و جنوب اصفهان است و در استان گیلان نیز بارش برف و باران و در استان مازندران بارش پراکنده پیش بینی شد.

روز جمعه در جنوب کرمان، برخی مناطق سیستان و بلوچستان و شمال و شرق هرمزگان بارش پراکنده گاهی همراه با رعد و برق و در ارتفاعات زاگرس مرکزی بارش برف پیش بینی می‌شود اما در روزهای شنبه و یکشنبه در اغلب مناطق کشور آسمانی صاف و جوی آرام خواهیم داشت، البته در روز دوشنبه مجددا در استان های جنوبی و شمال غرب کشور و غرب سواحل خزر بارندگی پیش بینی شده است.

پنجشنبه و جمعه ضمن ماندگاری هوای سرد در نوار شمالی کشور، دمای هوا در دامنه‌های جنوبی البرز، مناطق مرکزی، جنوب، شرق، جنوب شرق و شمال شرق کشور بین ۷ تا ۱۲ درجه کاهش می‌یابد.

امروز دریای خزر و فردا خلیج فارس مواج خواهند بود، همچنین پنجشنبه در جنوب شرقی، شرق و بخش هایی از شمال شرق، مرکز و استان های واقع در دامنه های جنوبی البرز مرکزی و جمعه در شرق و جنوب شرق وزش باد شدید پیش بینی شده است که در مناطق می تواند منجر به گردو خاک شود.

امروز بیشنیه دمای تهران به پنج درجه سانتیگراد و کمینه آن به منفی 2 درجه خواهد رسید و همچنین بجنورد با منفی ۱۲ درجه سردترین هوا و بندرعباس با ۲۸ درجه گرمترین هوا را تجربه خواهند کرد.

پرهیز از سفرهای برون شهری بویژه در مناطق کوهستانی، آمادگی ماشین‌آلات برف روبی و نمک‌پاشی، تجهیز خودروها به امکانات ایمنی و گرمایشی، ممانعت از صعود کوهنوردان، آمادگی تجهیزات برف روبی و تجهیز خودروها به امکانات ایمنی و گرمایشی، کنترل و بازگشایی آبروها، تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارات ناشی از وزش باد شدید، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی و ترددهای کوهستانی، لغو پرواز هواپیماهای سبک و گلایدر و سایر اقدامات پیشگیرانه توصیه می‌شود.

نظرات بینندگان