arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۰۴۱۹۱
تاریخ انتشار: ۲۴ : ۱۳ - ۰۷ اسفند ۱۳۹۹

وزارت اقتصاد: مالیات دریافتی هم اینک معادل ۵۰ درصد هزینه های جاری کشور است

مدیرکل پارلمانی وزارت اقتصاد و دارایی گفت: مالیات دریافتی هم اینک معادل حدود ۵۰ درصد هزینه های جاری کشور است. وی با بیان اینکه عمده کشورهای دنیا بر اساس سیستم اخذ مالیات اداره می‌شوند، ادامه داد: اداره کشور در ایران به این طریق نیست و با وابستگی به نفت و سایر شیوه های دیگر انجام می شود که با این شیوه نمی توان به اهداف مورد نظر دست یافت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: مدیرکل پارلمانی وزارت اقتصاد و دارایی گفت: مالیات دریافتی هم اینک معادل حدود ۵۰ درصد هزینه های جاری کشور است.

شهروز برزگر روز پنجشنبه در نشست بررسی مشکلات واحدهای تولیدی ایلام با بیان اینکه هزینه های جاری کشور در طول سال ۳۰ هزار میلیارد تومان است، افزود: میزان مالیاتی که از این هزینه‌ها اخذ می‌شود بین ۱۵ تا ۱۶ هزار میلیارد تومان است.

وی با بیان اینکه عمده کشورهای دنیا بر اساس سیستم اخذ مالیات اداره می‌شوند، ادامه داد: اداره کشور در ایران به این طریق نیست و با وابستگی به نفت و سایر شیوه های دیگر انجام می شود که با این شیوه نمی توان به اهداف مورد نظر دست یافت.

وی با تاکید بر اینکه هیچ واحد تولیدی در کشور به خاطر مشکلات مالیاتی تعطیل نشده است، گفت: شرکت هایی که تعطیل شدند تا زمانی که از ضرر به سود نرسیده اند، هیچ مالیاتی از آنها اخذ نشده است.

مدیرکل پارلمانی وزارت اقتصاد ادامه داد: اخذ مالیات بر درآمد است نه بر شکست و در این زمینه هیچ فشاری به این واحد ها وارد نشده است.

برزگر با اشاره به مشکلات اقتصادی و تحریم‌ها در کشور، یادآور شد: بعد از اعمال تحریم ها و قضیه برجام شرایط از نظر اقتصادی در کشور بسیار سخت شد و این مشکلات به ویژه در دو سال اخیر بیشتر شده است.

وی تاکید کرد: اگرچه تا دو سال گذشته راهکارهایی برای تامین ارز و کالای کشور انجام می‌شد ولی طی دو سال اخیر این راهکارها نیز مسدود شدند.

مدیرکل پارلمانی وزارت اقتصاد و دارایی با بیان اینکه عمده مشکلات واحدهای تولیدی که در این نشست مطرح شد به تحریم‌ها بازمی گردد، افزود: یکی از راهکارها تصویب اف ای تی اف است و چنانچه به مجلس بازگردم دوباره به آن رای خواهم داد.

برزگر اظهار داشت: در این مدت کلیت نظام در برابر هجمه‌های دشمن ایستادگی کرد ولی نوک پیکان آن فشار به سمت مردم بود و مساله قابل لمس در این زمینه فشار بر مردم ساکن در مناطق محروم بود.

وی با ذکر اینکه در این زمینه ایران هزینه های سیاسی داده است، یادآور شد: با وجود همه این فشارها اکنون به این نقطه رسیدیم و کشور بیش از پیش به وحدت و همدلی نیاز دارد.

برزگر گفت: شرایط بسیار سختی را پشت سر گذاشتیم و باید با همدلی و وحدت بین تمام مسوولان اعم از دولت، مجلس و غیره برابر این مشکلات پیروز شویم.

وی قول مساعد داد تا مشکلاتی که مربوط به واحدهای تولیدی استان است، پیگیری لازم شود و در این زمینه تاکید کرد: مسوولان نیز باید پیگیری های مستمر برای رفع مشکلات مردم داشته باشند.

نظرات بینندگان