arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۰۴۱۹۲
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۱۳ - ۰۷ اسفند ۱۳۹۹

علوم پزشکی مشهد: تزریق ۸۷۸۰ دوز واکسن کرونا به کادر درمان در شرق کشور آغاز شد

رییس اداره امور بیماریهای واگیردار دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در محموله دوم واکسن کرونا هشت هزار و ۷۸۰ دوز واکسن برای دانشگاههای علوم پزشکی مستقر در قطب شرق کشور اختصاص یافته است که از امروز تزریق آن به کادر درمانی آغاز می‌شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: رییس اداره امور بیماریهای واگیردار دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در محموله دوم واکسن کرونا هشت هزار و ۷۸۰ دوز واکسن برای دانشگاههای علوم پزشکی مستقر در قطب شرق کشور اختصاص یافته است که از امروز تزریق آن به کادر درمانی آغاز می‌شود.

دکتر زهرا نهبندانی افزود: پنج هزار و ۳۰۰ دوز از این واکسن‌ها سهم دانشگاه علوم پزشکی مشهد است که کلانشهر مشهد و ۱۵ شهرستان در استان خراسان رضوی را زیر پوشش دارد و بقیه سهم سایر دانشکده و دانشگاههای مستقر در شرق کشور شامل نیشابور، سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه، تربت‌جام و بیرجند است.

وی اضافه کرد: با توجه به این که دانشگاه علوم پزشکی مشهد به عنوان قطب دانشگاههای علوم پزشکی شمال و شرق کشور مطرح است لذا سهمیه واکسن دانشگاههای همجوار نیز از طریق خودروهای اعزامی این دانشگاه به تهران با توجه به رعایت "زنجیره سرد" و نگهداری در دمای ۲۰ درجه زیر صفر تحویل گرفته شده است.

رییس اداره امور بیماریهای واگیردار دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: محموله دوم واکسن کرونا به سایر کادر درمانی با اولویت‌بندی پرسنل شاغل در بخشهای کووید ۱۹ و بخشهای اورژانس انجام می‌شود.

نهبندانی افزود: در محموله نخست، ۴۷۰ دوز واکسن کرونا به همه کارکنان بخشهای مراقبت‌ ویژه مرتبط با بیماران کرونایی دانشگاه علوم پزشکی مشهد و نیز شاغلان در بخشهای آی.سی.یو بیمارستانها که تاکنون به ویروس کرونا مبتلا نشده‌اند اختصاص یافت.

۸۰ درصد جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری خراسان رضوی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند و به بقیه جمعیت این استان توسط دانشگاههای علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های پزشکی تربت‌جام و نیشابور خدمات‌رسانی می‌شود.

بر اساس آخرین آمار وزارت بهداشت، درمان وآموزش پزشکی ۱۱ شهرستان کشور در وضعیت قرمز، ۵۲ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۲۱۷ شهرستان در وضعیت زرد و ۱۶۸ شهرستان در وضعیت آبی شیوع ویروس کرونا قرار دارند.

بر این اساس تاکنون یک میلیون و ۵۹۸ هزار و ۸۷۵ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و با فوت ۷۳ تن از بیماران مبتلا طی ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در ایران به ۵۹ هزار و ۷۳۶ تن رسیده است.

تاکنون یک میلیون و ۳۶۵ هزار و ۲۵۳ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در ایران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.

"پاندمی کرونا" تاکنون در جهان ۱۱۲ میلیون و ۷۳۹ هزار و ۶۰۲ نفر را بیمار کرده و جان ۲ میلیون و ۴۹۸ هزار و ۴۹۷ نفر را در ۲۳۰ کشور گرفته است. ۸۸ میلیون و ۳۰۹ هزار و ۱۹۳ نفر از افراد مبتلا به ویروس کرونا در جهان، تاکنون درمان شده‌اند.

در این میان آمریکا با ۲۸ میلیون و ۸۹۷ هزار و ۷۱۸ بیمار کووید ۱۹ و ۵۱۴ هزار و ۹۹۶ قربانی ویروس کرونا، بیشترین آمار ابتلا و تلفات ناشی از پاندمی کرونا را در جهان به خود اختصاص داده است و پس از آمریکا کشورهای هند، برزیل و روسیه بیشترین شمار افراد مبتلا به ویروس کرونا را دارند.

بر اساس آخرین آمارهای رسمی، ایران در جدول مبتلایان پاندمی کرونا جایگاه پانزدهم را در میان کشورهای جهان دارد.

نظرات بینندگان