arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۰۴۳۱۲
تاریخ انتشار: ۳۷ : ۱۱ - ۰۸ اسفند ۱۳۹۹

واکنش روسیه به حمله هوایی آمریکا به سوریه: این اقدام، تنها وخامت اوضاع را افزایش خواهد داد / حوادث عجیبی در حال رخ دادن است که چهار کشور آمریکا، ایران، عراق و سوریه را درگیر می‌کند

یک مقام وزارت خارجه روسیه، حمله شب گذشته پنتاگون به خاک سوریه را نقض آشکار حقوق بین‌الملل و غیرقابل قبول دانست و یک سناتور روس نیز گفت که این اقدام آمریکا، تنها وخامت اوضاع در منطقه را افزایش خواهد داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تسنیم: یک مقام وزارت خارجه روسیه، حمله شب گذشته پنتاگون به خاک سوریه را نقض آشکار حقوق بین‌الملل و غیرقابل قبول دانست و یک سناتور روس نیز گفت که این اقدام آمریکا، تنها وخامت اوضاع در منطقه را افزایش خواهد داد.

به گزارش خبرگزاری «نووستی»، "کنستانتین کاساچوف" رئیس کمیته امور بین الملل شورای فدراسیون (سنای) روسیه امروز (جمعه) اعلام کرد که تجاوز نظامی آمریکا به سوریه، تنها باعث افزایش تنش در منطقه خاورمیانه و آسیب رسیدن به روند آغاز شده عادی سازی اقدام واشنگتن و ایران در چارچوب احیای توافق هسته‌ای خواهد شد.

این سناتور روس به خبرنگار نووستی گفت: «حوادث عجیبی در حال رخ دادن است که چهار کشور آمریکا، ایران، عراق و سوریه را درگیر می‌کند و تنها یکی از آنها، یعنی ایالات متحده آشکارا از توان نظامی و تحریم علیه سایر کشورها استفاده می‌کند.»

به گفته کاساچوف، این اقدامات در شرایطی رخ می‌دهد که جزییات حمله موشکی اخیر به "منطقه سبز" بغداد و افرادی که مسئولیت این اقدام را دارند، مشخص نیست.

یک مقام وزارت امور خارجه روسیه که نامش فاش نشده نیز به این خبرگزاری گفت، مسکو قاطعانه حمله شب گذشته که آمریکا به خاک سوریه انجام داده را محکوم می‌کند و معتقد است که این اقدام نقض ضوابط حقوق بین الملل و اقدامی غیرقابل قبول محسوب می‌شود.

پیش از این، پنتاگون اعلام کرد که در نتیجه حمله هوایی آمریکا به منطقه مرزی در سوریه، چند تأسیسات نابود شده است. وزارت دفاع آمریکا یادآور شده که این اقدام در پاسخ به حمله موشکی اخیر به نظامیان آمریکایی و ائتلافی در عراق [اربیل] صورت گرفته است.

این مقام روس، با تأکید بر اینکه ایران و سوریه مشترکاً علیه تروریست‌های داعشی در حال مبارزه هستند، ادامه داد: «این حمله به خاک یک کشور مستقل عضو سازمان ملل متحد انجام شده و آشکارا نقض ضوابط حقوق بین الملل و غیرقابل قبول است. اکنون باید مشخص شود که این حملات به چه اهدافی اصابت کرده است.»

نظرات بینندگان