arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۰۴۳۴۶
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۷ - ۰۸ اسفند ۱۳۹۹

امام جمعه رشت: پوشش زن نباید موجب تحریک دیگران شود / زن نباید لباس مردان را بر تن کند / لباس شهرت یعنی لباسی که انگشت‌نما باشد، حرام است

امام جمعه رشت با گلایه ‌از کارگردانان و نویسندگان گفت:‌ ‌برخی فیلم‌ها و سریال‌ها مروج ابتذال ‌شده‌اند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تسنیم: امام جمعه رشت با گلایه ‌از کارگردانان و نویسندگان گفت:‌ ‌برخی فیلم‌ها و سریال‌ها مروج ابتذال ‌شده‌اند.

آیت‌الله رسول فلاحتی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه در مصلی امام خمینی(ره) رشت با اشاره به مسئله رعایت عفت و شرم در پوشش اظهار داشت: پوشش انسان به‌ویژه پوشش زن باید به‌گونه‌ای باشد که بدن را بپوشاند و بدن‌نما و موجب تحریک دیگران نشود.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان افزود: زن نباید لباس مردان را بر تن کند و مردان نیز نباید لباس زنان را بر تن کنند و اینکه عده‌ای می‌گویند برای ما فرقی نمی‌کند که لباس مرد بپوشیم یا زن، غلط است و این کار نه‌تنها خلاف شرع است بلکه خلاف عقلانیت است.

امام جمعه رشت با بیان اینکه برخی کارگردانان و نویسندگان فیلم‌های ما هم دقت‌های لازم را در برخی امور ندارند تصریح کرد: "لباس شهرت" از دیدگاه اسلام حرام است؛ لباس شهرت به این معناست که زن و مرد لباسی بپوشند که انگشت‌نما باشد.

وی بیان داشت: "لباس" انسان باید مروج ابتذال نباشد چراکه دشمنان دین می‌خواهند ما از آئین مذهبی و ملی خود دور شویم زیرا می‌دانند ملت‌های اسلامی از اهل‌بیت عصمت و طهارت تبعیت می‌کنند و این امر منجر به ویرانی قدرت‌های سلطه خواهد شد.

رئیس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان گیلان خاطرنشان کرد: با بیان اینکه قدرت‌های سلطه امروز از ابزارها و شیوه‌های مختلف برای دور شدن ملت‌های اسلامی و شیعی از عمل به آئین ملی و مذهبی استفاده می‌کنند.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با اشاره به مناسبت 15 ماه رجب سالروز وفات حضرت زینب(س) اظهار داشت: آن حضرت از بصیرت لازم در زمان خود برخوردار بود و امروز انسان‌ نیز باید از حضرت زینب(س) الگو گرفته و زینبی زندگی کند و نسبت به زمان و شرایط دنیای پیرامون خود آگاهی داشته باشد.

آیت‌الله فلاحتی به سفر اخیر مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به ایران اشاره و بیان کرد: هنوز بسیاری از مسئولان دولتی که در نظام‌های موجود دنیا روی کار می‌آیند تصور می‌کنند آدم‌های سُست عنصری در درون جامعه اسلامی هستند که همواره تن به ذلت می‌دهند.

امام جمعه رشت با اشاره به درخواست مجلس از دولت برای لغو یا تعلیق پروتکل الحاقی گفت: ساخت سلاح هسته‌ای هدف ایران نیست اما از آژانس بین‌المللی آمدند تا لغو پروتکل‌ها و جلوگیری از بازرسی‌های سرزده سازمان انرژی هسته‌ای را به تأخیر بیندازند.

رئیس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان گیلان با بیان اینکه آمریکایی‌ها به‌ویژه سازمان بین‌المللی انرژی هسته‌ای به دنبال بهانه است و آنها در هیچ دوره‌ای به‌نفع جمهوری اسلامی کار نکردند تصریح کرد: بعد از اِعمال این همه تحریم و طرح و برنامه‌هایی که علیه ما داشتند حال پس از سه ماه می‌خواهند چه کنند؟

وی با اشاره به برخی اظهارات مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت: او در اظهارات خود گفته که "آژانس به راستی‌آزمایی خود ادامه می‌دهد" و این نشان می‌دهد که از حرکت مقاومت‌آفرین مجلس ایران تاسف می‌خورند و در عین حال به ملت ما توهین می‌کنند.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان افزود: جمهوری اسلامی دیگر به هیچ یک از سازمان‌های جهانی که در طول این سال‌ها ضربات مهلکی به ما وارد کردند اعتمادی ندارد و ما در سایه اطاعت از فرمایشات رهبر معظم انقلاب دیگر به آنان اجازه حرکات ناموزون نخواهیم داد.

آیت‌الله فلاحتی با اشاره به روز حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خاطرنشان کرد: امروزه بسیاری از اقلام و کالاها افزایش قیمت چند برابری داشته و چطور می‌توان در چنین شرایطی حرف از حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان زد؟

امام جمعه رشت با انتقاد از عملکرد دو وزارت صمت و جهاد کشاورزی و سستی نظارت‌ها تصریح کرد: دولت نیز باید در این حوزه هوشمندانه عمل کند و دقت لازم را به‌کار گیرد؛ کالاهایی مانند روغن، مرغ و تخم‌مرغ چیزی نیست که در کشور بزرگی همچون ایران نتوان آن را مدیریت کرد.

وی با اشاره به پیروزی‌های اخیر یمنی‌ها در استان صنعای این کشور گفت: عربستان در آینده با شکست‌های مفتضحانه‌ای روبه‌رو خواهد شد؛ مردم یمن شهدای بسیاری در راه‌ مقاومت تقدیم کردند و خدا به‌زودی ظلم را از بین می‌برد و شاهدی کشوری مستقل و آزاد در یمن خواهیم بود و این موفقیت‌ها در سایه توجهات خدا و امام زمان(عج) می‌دانیم.

نظرات بینندگان