arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۰۴۳۴۹
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۱۷ - ۰۸ اسفند ۱۳۹۹

دعا کنید آجورلو رئیس شود!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سید مهدی فاطمی: یکشنبه دهم اسفند ماه مجمع فدراسیون فوتبال تشکیل شده و تکلیف رئیس و اعضای جدید هیات رئیسه مشخص خواهد شد. بر‌خلاف انتظار همگان این انتخابات رقابت بین بهترین‌ها و گزینه‌های جامع‌الشرایط نیست چرا‌ که در بین نامزد های تایید صلاحیت شده سوای از علی کریمی که تنها به قصد آشفته کردن خواب رقیبان و‌ با شعار مبارزه با فساد آمده و و میداند به او رای نمیدهند‌، به نامی بر نمی‌خوریم که امید تحول و انقلاب اساسی در این فدراسیون را در دل‌ها زنده کند !

در چنین شرایطی اگر به‌دنبال راه حلی دراز مدت و مناسب برای برون رفت فوتبال‌مان از وضعیت فعلی باشیم باید امیدوار به رای آوردن بد ترین گزینه باشیم کسی که فضای تاریک موجود را به سمتی ببرد تا به جز سیاهی و تعطیلی چیزی دیده نشود!

فوتبال چهل سال اخیر ما، اگر‌چه به‌جز برخی استثناها هیچگاه از سازمان دهی مناسب و حرفه‌ای برخوردار نبوده است لکن نمونه موجود آن را در هیچ نقطه ای از تاریخ نمی‌توان یافت ! فدراسیونی ورشکسته به تقصیر با وضعیتی اسفناک و بدهی پانصد میلیارد تومانی به ویلموتس و دستیارانش که بدون حمایت دولت هرگز توان پرداخت چنین مبلغی را نخواهد داشت!

میراث به جای‌مانده از تاج و کفاشیان به‌قدری شوم و ویرانگر هست که هیچ عقل سلیم و دور اندیشی دل به دریای پر تلاطم این عرصه نزده و اعتبار و آبرویش را حراج این قمار نکند.فوتبال ایران برج بلندی را می‌ماند که خشت زیرینش کج جا گذاشته شده است. ارتفاع این بنا شاید ظاهری غلط انداز و فریبنده داشته باشد اما از ثبات و استحکام خبری نیست. در چنین شرایطی راه چاره به جز ویرانی و تخریب کامل ساختمان و از نو ساختن آن نیست اما اصرار عجیب مدیران تصمیم گیر به ادامه حیات فوتبال با همین شیوه و متد کار را به امرو رسانده است.امروزی که نا امیدانه مرگ امید هایمان را به انتظار نشسته ایم!

صداوسیما اما رویکردی عجیب، مشکوک و متفاوت از گذشته داشته و چنان در تنور انتخابات فدراسیون فوتبال می‌دمد و مناظره و ویژه برنامه رادیو تلویزیونی پخش می‌کند که گویی موضوع خیلی مهمی در میان است! انگار می خواهند رئیس جمهور انتخاب کنند! در حالی که این انتخابات عمومی نبوده و فقط اعضای مجمع حق رای دارند، پس دانستن برنامه های شعاری کاندیداها چه دخلی به عموم دارد؟!

این فوتبال عقب مانده مهجور که سال تا سال تیمی به جز سوریه را برای انجام بازی تدارکاتی پیدا نمی‌کند رئیسی می‌خواهد که کار را تمام کند! بردن فدراسیون به سمت تعلیق و تعطیلی! به امید اینکه فردای این فروپاشی، بالندگی و شکوه باشد. اتفاقی که با حضور فوتبالی‌های واقعی و اصیل رقم خواهد خورد‌‌.

در فوتبالی که بسیاری از ستاره‌های سال های دور و نزدیک آن خانه نشین و منزوی هستند و تیم‌های لیگ برتری بر سر مربیانی چون مجتبی حسینی و رسول خطیبی دعوا دارند چه رییسی بهتر از یکی همچون آجورلو؟!

مدیری که توان برآورده ساختن آرزوی فوتبالی‌های ما برای آمدن آینده بهتر را دارد! توانی که نه در کریمی محبوب، نه عزیزی خادم ناشناخته و نه حتی هاشمی مجرب دیده نمی‌شود.

آجورلو در کنار سردار درخشان و داور زنی از مدیران تربیت بدنی سپاه بوده سابقه مدیریت تربیت بدنی شهرداری را هم دارد. همانجا که رسانه‌ای شدن ماجرای استادیوم امام رضا(ع) منجر به کناره گیری‌اش از این پست شد. البته نام این سردار در لیست منتشر شده توسط تابناک٬ گیرندگان املاک نجومی شهرداری تهران هم به چشم می‌خورد‌. او مدیرعامل باشگاه‌هایی همچون مقاومت، فتح ، پاس ، استیل آذین و تراکتور سازی بوده است که به‌جز آخری که جزئی حذف ناشدنی از فوتبال ایران بوده و خواهد بود باقی همه به خاطره‌ها پیوسته اند! فتح سپاه مجموعه‌ای بود قدرتمند و پر ستاره که قهرمانان بسیاری از رشته های مختلف را در‌خود پرورش داد. باشگاهی که خاستگاه علی کریمی، خداداد عزیزی و وحید هاشمیان بوده است. در سایر رشته ها نیز قهرمانان و مدال آوران جهانی و المپیکی بی شماری به ورزش ایران معرفی کرده است.

پاس بزرگ تهران نیز قربانی بازی های سیاسی شده و به همدان رفت تا آخرین قهرمان ایرانی باشگاههای آسیا با آنهمه تاریخچه و افتخار به فراموشی سپرده شود.

سردار آجورلو استیل آذین که نماد باشگاه‌داری خصوصی در ایران به حساب می‌آمد را هم به سرنوشت قبلی ها دچار کرد. از آن تیم که روزی به خاطر علی پروین تماشاگرانی را هم به ورزشگاه می‌کشاند و قصه دعوای اعتقادی(؟!) مدیر عامل و ستاره تیمش بر سر روزه خواری که از قضا امروز در انتخابات فدراسیون رقیب هم شده اند تیتر یک رسانه های آن روز ها شد ،هیچ رد و نشانی به جز یک مالک زندانی بر جای نمانده است!

از هنرمندی و لابی گری این مدیر نظامی بسیار می توان گفت و‌نوشت اما بیان همه این فضائل(؟!) در این مقال نمی‌گنجد! همین قدر بدانیم که او به احتمال فراوان دنباله رو باند اصفهانی فدراسیون بوده و مسیر به قهقرا بردن فوتبال ایران را با توفیق به اتمام‌ خواهد رساند. او در این راه گویا از حمایت‌های خاص نیز برخوردار است که فاصله‌اش تا ساختمان خیابان سئول را کوتاه تر از همیشه کرده است. این بدان‌معناست که بنای هرز رفته و قد به اشتباه کشیده فوتبال به زودی فرو ریخته و دلسوزان واقعی فرصت خواهند یافت تا آن را دوباره و به شکلی حرفه ای بنا نهند. به امید آن روز.

دعا کنید آجورلو رئیس شود!

سید مهدی فاطمی، روزنامه نگار

نظرات بینندگان