arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۰۴۳۸۹
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۲۳ - ۰۸ اسفند ۱۳۹۹

رویترز: دولت بایدن فروش تسلیحات به ریاض را محدود می‌کند

دولت «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا قصد دارد تا فروش تسلیحاتی آتی به عربستان سعودی را تنها به تسلیحات دفاعی محدود کند. خبگزاری رویترز در خبری به نقل از ۴ منبع مدعی شد که مقام‌های دولت بایدن در حال ارزیابی تجهیزات نظامی هستند که ضمن قرارداد‌های فروش تسلیحات به عربستان سعودی بوده تا مشخص کنند کدام یک از این تجهیزات دفاعی هستند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس: دولت «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا قصد دارد تا فروش تسلیحاتی آتی به عربستان سعودی را تنها به تسلیحات دفاعی محدود کند.

خبگزاری رویترز در خبری به نقل از 4 منبع مدعی شد که مقام‌های دولت بایدن در حال ارزیابی تجهیزات نظامی هستند که ضمن قراردادهای فروش تسلیحات به عربستان سعودی بوده تا مشخص کنند کدام یک از این تجهیزات دفاعی هستند.

یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: «تمرکز ما بر پایان درگیری در یمن است و ما این اطمینان را حاصل می‌کنیم که عربستان سعودی هر چیزی را که برای دفاع از خود و مردمش نیاز دارد، داشته باشد.»

رویترز در ادامه گزارش خود نوشت که دولت بایدن در حال تنظیم مجدد روابط خود با عربستان سعودی است، کشوری که نگرانی‌های حقوق بشری جدی در آن وجود داشته اما یکی از متحدان نزدیک واشنگتن نیز به شمار می‌آید.

یکی از مقامات کنگره نیز که با این موضوع در ارتباط است گفت که هم اکنون تلاش‌هایی در حال انجام است تا مرز میان تسلیحات تهاجمی و دفاعی مشخص شود.

این در حالی است که «مایکل آرون» سفیر غیرمستقر انگلیس در یمن چندی پیش در سخنانی از ادامه فروش سلاح به عربستان سعودی دفاع کرد.

وی در این باره گفت که عربستان سعودی هم‌پیمان انگلیس است و هر زمانی که نیاز به سلاح داشته باشد می‌تواند از انگلیس سلاح بخرد و سپس با اشاره به تصمیم دولت آمریکا برای توقف قراردادهای تسلیحاتی با عربستان سعودی و امارات مدعی شد که تصمیم توقف فروش سلاح به عربستان سعودی راه‌حل مناسبی برای بحران یمن نیست.

نظرات بینندگان