arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۰۴۴۳۷
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۱۱ - ۰۹ اسفند ۱۳۹۹
اقدامات مقابله با کرونا در کشور همچون معجزه است؛ آمریکا، انگلیس و فرانسه در حال سوختن در آتش کرونا هستند

آیت‌الله مکارم: برای کنترل کرونا از هیچ کاری دریغ نکرده‌ایم؛ برای مثال وجود فاصله در نماز جماعت درست نیست، اما امروز نمازهای جماعت را با فاصله برگزار می‌کنیم

آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید گفت: فعالیت‌های وزارت بهداشت و درمان در مقابله با کرونا در شرایط سخت تحریمی که اکنون در آن هستیم، به‌نوعی معجزه است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید گفت: فعالیت‌های وزارت بهداشت و درمان در مقابله با کرونا در شرایط سخت تحریمی که اکنون در آن هستیم، به‌نوعی معجزه است.

به گزارش دفتر آیت‌الله مکارم شیرازی، این مرجع تقلید در دیدار وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با وی، افزود: امروز در شرایط سخت تحریم قرار داریم و فعالیت‌های وزارت بهداشت و درمان به‌نوعی معجزه است و آمار مرگ‌ومیر و ابتلا به کرونا پایین آمده، اما به‌شرط این‌که مردم توصیه‌ها را جدی بگیرند.

وی با تقدیر از فعالیت‌های دلسوزانه وزیر بهداشت در زمینه مقابله با کرونا تصریح کرد: هر کسی جای شما بود در هنگام مواجهه با کرونا شاید از زیر بار مسئولیت شانه خالی می‌کرد، اما شما بحمدالله ایستادید و مقاومت کردید و امروز آمار مرگ‌ومیر در اثر این دلسوزی‌های مخلصانه و تلاش کادر درمانی و نهادهای مرتبط کاهش‌یافته است.

این مرجع تقلید خطاب به وزیر بهداشت گفت: مجاهدت‌های شما و همکارانتان در تاریخ خواهد ماند و این برگ افتخاری برای همه شما در صحنه مقابله با این ویروس شوم است.

آیت‌الله مکارم شیرازی بابیان اینکه رعایت موازین و اصول بهداشتی از دیدگاه شرع مقدس امری واجب و لازم است، اظهار داشت: برخی هشدارها را جدی نمی‌گیرند، اگر همه مردم عزیز همکاری کنند همین مقدار ابتلا هم از بین خواهد رفت.

وی بابیان اینکه در جهت کنترل بیماری کرونا از هیچ کاری دریغ نکرده‌ایم، افزود: به‌عنوان‌مثال وجود فاصله در نماز جماعت از نظر شرعی درست نیست، اما امروز به خاطر ضرورتی که وجود دارد، نماز جماعت‌ها را بافاصله اجتماعی برگزار می‌کنیم و این را به مردم نیز اعلام کرده‌ایم.

این مرجع تقلید، تبلیغات گسترده و هجمه‌های سنگین رسانه‌ای دشمن علیه ایران را مورد توجه قرار داد و بیان کرد: امروز کنترل و مدیریت کرونا به‌نوعی آبروی جمهوری اسلامی محسوب می‌شود و این در حالی است که آمریکا، انگلیس و فرانسه در آتش این ویروس در حال سوختن هستند.

آیت‌الله مکارم شیرازی با تأکید بر اینکه مسئولان وزارت بهداشت باید یک اطلاع‌رسانی و خبررسانی دقیق از فعالیت‌های خود داشته باشند تا تبلیغات رسانه‌ای دشمن خنثی شود، گفت: دشمن در مقابل اطلاع‌رسانی از طریق مجاری صحیح خلع ید می‌شود.

سعید نمکی وزیر بهداشت روز گذشته در سفر به شهر مقدس قم ضمن دیدار و گفت و گو با شماری از مراجع تقلید و علما، در جلسه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و نشست هیات رئیسه دانشگاه علوم پزشکی قم شرکت کرد و گزارشی از آخرین وضعیت کشور در مواجهه با ویروس کرونا ارائه داد.

نظرات بینندگان