arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۰۴۵۷۳
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۱۸ - ۰۹ اسفند ۱۳۹۹

سفیر سوریه در مسکو: با متحدین پاسخ به آمریکا را بررسی می‌کنیم

سفیر سوریه در مسکو با اشاره به اینکه دمشق با متحدین خود نحوه پاسخگویی به تجاوز آمریکا را بررسی می‌کند، بر حق دمشق در مقاومت مقابل اشغالگری و بیرون راندن اشغالگران تأکید کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تسنیم: سفیر سوریه در مسکو با اشاره به اینکه دمشق با متحدین خود نحوه پاسخگویی به تجاوز آمریکا را بررسی می‌کند، بر حق دمشق در مقاومت مقابل اشغالگری و بیرون راندن اشغالگران تأکید کرد.

«ریاض حداد»، سفیر سوریه در مسکو ، درباره موضع روسیه در قبال تجاوز جدید آمریکا به سوریه گفت: «روسیه از ابتدای جنگ تروریستی علیه سوریه در کنار دمشق قرار داشت و از حق حاکمیت دمشق دفاع می‌کرد که این دیدگاه از موضع مسکو مبنی بر احترام به قوانین بین المللی و حق حاکمیت کشورها و ماهیت روابط راهبردی سوریه و روسیه نشأت می‌گیرد».

سفیر سوریه در مسکو که با خبرنگار تسنیم در دمشق گفت‌وگو می‌کرد، افزود: «تجاوز اخیر آمریکا در چارچوب مجموعه تجاوزها و تعرض‌هایی صورت گرفت که آمریکایی‌ها علیه حاکمیت سوریه انجام دادند، به همین دلیل سوریه از حق قانونی و مشروع در پاسخگویی به این تجاوزها برخوردار است، همان گونه که حق مقاومت در برابر اشغالگری آمریکایی‌ها در خاک سوریه را نیز دارد».

حداد درباره پیامدهای تجاوز و نحوه پاسخ به آن، تأکید کرد: «تغییر مواضع بعد از این تجاوز با هماهنگی با متحدین دمشق صورت خواهد کرد و مواضعی اتخاذ خواهد شد که به نفع سوریه باشد و از حاکمیت سوریه محافظت کند و موجب تقویت ثبات و امنیت در منطقه باشد که آمریکایی‌ها تلاش می کنند، با چنین تجاوزهایی آن را متزلزل کنند».

 

نظرات بینندگان