arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۰۴۵۷۶
تاریخ انتشار: ۵۸ : ۱۸ - ۰۹ اسفند ۱۳۹۹

آغاز تست بالینی انسانی واکسن موسسه رازی از فردا / ادغام فاز یک و دو

وزیر جهاد کشاورزی گفت: فردا موسسه واکسن و سرم‌سازی رازی تست بالینی انسانی فاز یک و دو واکسن کوو پارس را به صورت همزمان آغاز خواهد کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزارت جهاد کشاورزی: وزیر جهاد کشاورزی گفت: فردا موسسه واکسن و سرم‌سازی رازی تست بالینی انسانی فاز یک و دو واکسن کوو پارس را به صورت همزمان آغاز خواهد کرد.

کاظم خاوازی وزیر جهاد کشاورزی در آئین بهره‌برداری از ۸ بازار جدید میوه و تره بار و افتتاح ساختمان مدیریت متمرکز ستادی سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران با اشاره به شروع تست بالینی واکسن کوو پارس مؤسسه رازی اظهارداشت: واکسن ایرانی توسط ستاد اجرایی فرمان امام (ره) به عنوان واکسن تولید داخل آزمایشات بالینی خود را شروع کرده است و فردا مؤسسه واکسن و سرم‌سازی رازی تست بالینی فاز یک و دو واکسن کوو پارس را به صورت همزمان آغاز خواهد کرد.

وی افزود: پلتفرم این واکسن از پیشرفته‌ترین پلتفرم‌های دنیا بوده و بخشی از تکنولوژی آن استنشاقی است.

خاوازی با اشاره به افزایش تولید محصولات کشاورزی در سال ۹۹ خاطرنشان کرد: میزان تولید محصولات کشاورزی از ۱۲۵ میلیون تن عبور کرده و به ۱۳۰ میلیون تن رسیده است.

وی با بیان این که در بخش باغبانی هیچ مشکلی در تأمین میوه نداریم، عنوان کرد: در کشور مازاد تولید پیاز، سیب زمینی و میوه داریم و در زراعت به جز دانه‌های روغنی در محصولات دیگر به خودکفایی خواهیم رسید.

وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: امروز ۱۶ میلیون تن محصولات پروتئینی در کشور تولید می‌شود.

وی با اشاره به این که بخش کشاورزی تولید محور شده است، اذعان کرد: برای تحول، رویکرد ما کشاورزی مبتنی بر بازار است، زنجیره ارزش یعنی پیش از کاشت توسط کشاورز تا رسیدن به سفره، حلقه‌ها در نظر گرفته شده باشد و کشاورز سهم خود را در خرید ببیند.

خاوازی تصریح کرد: امروز سهم کشاورزان در کشور ما هنوز کمرنگ است، در حالی که در بسیاری از کشورها سهم کشاورز به ۵۰ درصد رسیده است.

وی افزود: دنیا به سمت کشاورزی قراردادی پیش می‌رود و ما امیدواریم بتوانیم کشاورزی کشور را به این سمت سوق دهیم.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان این که ما جزو کشورهایی هستیم که سلامت‌ترین محصولات را تولید می‌کنیم، خاطرنشان کرد: استفاده کشاورزان ایران از کود شیمیایی یک‌سوم و از سم و آفت کش یک‌ششم نسبت به میانگین جهانی است و محصولات ما از نظر باقی مانده آفت کش‌ها سلامتی بالایی دارد.

وی عنوان کرد: سازمان میادین پناهگاه اقشار آسیب پذیر جامعه است و باید کمک کنیم میوه و تره بار به وفور وارد میادین کشور شود تا به دست مصرف کننده برسد.

خاوازی با اشاره به این که باید علاوه بر مصرف‌کننده جایگاه تولید کننده را هم در نظر بگیریم، تأکید کرد: اگر به تولیدکنندگان در میادین میوه و تره بار غرفه اختصاص یابد، این تولیدکنندگان می‌توانند محصولات خود را بی‌واسطه به فروش برسانند و از این قشر حمایت می‌شود.

وی افزود: وافر بودن میادین در برابر محصولات مازاد مانند بادمجان، پیاز، گوجه فرنگی و … می‌تواند به کشاورزان کمک کند.

وزیر جهاد کشاورزی ابراز امیدواری کرد: با عنایت مسئولان و دستگاه‌های ذی‌ربط، بارانداز بزرگ محصولات پروتئینی در شرق، جنوب شرق و غرب تهران، در قالب تفاهم نامه راه اندازی شود تا بتوانیم این محصولات را در بین مردم استان تهران عرضه کنیم.

نظرات بینندگان