arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۰۴۵۸۰
تاریخ انتشار: ۱۷ : ۱۹ - ۰۹ اسفند ۱۳۹۹

حمایت امارات از موضع عربستان درباره گزارش قتل خاشقجی

امارات متحده عربی پس از کویت و بحرین از موضع عربستان سعودی در خصوص گزارش اطلاعاتی آمریکا درباره قتل جمال خاشقجی حمایت کرد. وزارت امور خارجه و همکاری بین‌الملل امارات متحده عربی اعلام کرد که امارات احکام صادره توسط دادگاه عربستان سعودی و همچنین تعهد ریاض به اجرای شفاف قانون و مجازات تمامی عاملان این جنایت را تایید می‌کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تسنیم: امارات متحده عربی پس از کویت و بحرین از موضع عربستان سعودی در خصوص گزارش اطلاعاتی آمریکا درباره قتل جمال خاشقجی حمایت کرد.

به گزارش الخلیج الجدید، امارات حمایت خود را از موضع وزارت امور خارجه عربستان به گزارش جدید قتل « جمال خاشقجی» روزنامه نگار منتقد سعودی اعلام کرد.

حمایت امارات پس از آن مطرح شد که وزارت خارجه کویت در واکنش به انتشار گزارش سیا، در موضعی جانبدارانه بر مخالفت قاطع خود با هرآنچه که به حاکمیت عربستان لطمه بزند، تاکید کرد.

وزارت خارجه کویت امروز بر آنچه نقش محوری و مهم منطقه‌ای و بین المللی عربستان به رهبری «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه و «محمد بن سلمان»، ولیعهد این کشور و تلاش دائم عربستان برای حمایت از ثبات و امنیت در منطقه و جهان خواند تاکید کرد.

در همین راستا وزارت امور خارجه و همکاری بین‌الملل امارات متحده عربی اعلام کرد که امارات احکام صادره توسط دادگاه عربستان سعودی و همچنین تعهد ریاض به اجرای شفاف قانون و مجازات تمامی عاملان این جنایت را تایید می‌کند.

وزارت خارجه امارات در ادامه با اعلام حمایت کامل خود را از عربستان در تلاش برای برقراری ثبات و امنیت در منطقه، تأکید کرد که امارات تمامی تلاش‌ها برای سوء استفاده از این مساله و مداخله در امور داخلی عربستان را محکوم می‌کند.

وزارت امور خارجه عربستان شامگاه جمعه در بیانیه ای اعلام کرد که گزارش آمریکا در خصوص قتل جمال خاشقجی را به صورت کامل رد می کند واین گزارش حاوی نتیجه‌گیری‌هایی توهین آمیز و نادرست درباره رهبران عربستان است که پذیرفتنی نیست.

نظرات بینندگان