arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۰۴۶۷۷
تاریخ انتشار: ۴۹ : ۱۱ - ۱۰ اسفند ۱۳۹۹

وضعیت آب و هوا، امروز ۱۰ اسفند ۹۹ / ورود دو سامانه بارشی جدید به کشور

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از ورود دو سامانه بارشی جدید به کشور طی هفته جاری خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایسنا: مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از ورود دو سامانه بارشی جدید به کشور طی هفته جاری خبر داد.

صادق ضیاییان اظهار کرد: از بعد ازظهر امروز (۱۰ اسفند) به‌تدریج با ورود سامانه‌ای از جنوب غرب کشور در استان‌های خوزستان، لرستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری و ایلام وقوع رگبار پراکنده گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: طی فردا (۱۱ اسفند) با گسترش و تقویت این سامانه بارشی علاوه براین مناطق در استان‌های اصفهان، یزد، فارس، شمال استان کرمان، جنوب خراسان رضوی و بخش‌هایی از خراسان جنوبی بارش خواهیم داشت.

ضیاییان با اشاره به اینکه طی این روز با شمالی شدن جریانات روی دریای خزر در سواحل این دریا کاهش دما، مواج شدن و بارش پیش‌بینی می‌شود، اظهارکرد: در اواخر وقت روز دوشنبه (۱۱ اسفند) در شمال غرب کشور نیز بارش پراکنده دور از انتظار نیست.

به گفته مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی شدت بارش طی فردا در زاگرس مرکزی شامل شمال شرق خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و غرب فارس خواهد بود.

وی در ادامه گفت: طی روز سه‌شنبه (۱۲ اسفند) با گذر موجی از نوار شمالی کشور در برخی نقاط شمال غرب، سواحل دریای خزر، ارتفاعات و دامنه‌های البرز مرکزی، شرق و شمال شرق کشور و در استان‌های مرکزی، همدان، قم و کرمان بارش خواهیم داشت.

ضیاییان با اشاره به اینکه طی روز چهارشنبه (۱۳ اسفند) در شمال شرق و برخی نقاط سواحل دریای خزر نیز بارش پراکنده رخ می‌دهد، اظهارکرد: از اواخر وقت روز چهارشنبه سامانه بارشی دیگری از سمت شمال غرب و غرب وارد کشور می‌شود و طی روزهای پنجشنبه و جمعه (۱۴ و ۱۵ اسفند) این سامانه در شمال غرب، غرب، دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی، مرکز، سواحل دریای خزر، دامنه‌های جنوبی البرز و شمال شرق کشور فعال خواهد بود و طی روز شنبه (۱۶ اسفند) از سمت شمال شرق از کشور خارج می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی افزود: از امروز تا آخر هفته افزایش دما در نیمه شرقی کشور محسوس و بین ۷ تا ۱۰ درجه سانتیگراد خواهد بود.

وی در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۱۱ اسفند) قسمتی ابری همراه با غبار صبحگاهی، به‌تدریج نیمه ابری، گاهی وزش باد و با حداقل دمای ۵ و حداکثر دمای ۱۴ درجه سانتیگراد و طی روز سه‌شنبه (۱۲ اسفند) نیمه ابری، در بعضی ساعات وزش باد و با حداقل دمای ۶ و حداکثر دمای ۱۶ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

نظرات بینندگان