arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۰۴۷۱۰
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۱۴ - ۱۰ اسفند ۱۳۹۹

تولیت مسجد جمکران: صداوسیما آنقدر که برای ورزش وقت می‌گذارد برای امام زمان وقت نمی‌گذارد

حجّت الاسلام محمّدحسن رحیمیان گفت: متأسفانه مرکز و ارگانی که باید بلندگوی تفکرات امام باشد، تبدیل به جای افرادی شده که رضا پهلوی را رضاخان کبیر می‌نامند و این نشانگر نفوذ در مراکز حساس است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس: حجّت الاسلام محمّدحسن رحیمیان، تولیت مسجد مقدس جمکران، صبح امروز (یکشنبه ۱۰ اسفند) در نشست ارزیابی برنامه‌های دهه فجر و برنامه‌ریزی برای اعیاد نیمه شعبان که در شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برگزار شد، با اشاره به اینکه حضرت امام(ره)، انقلاب اسلامی را زمینه‌ساز ظهور می‌دانست، گفت: امروز بعد از گذشت ۴۲ سال از انقلاب می‌بینیم که دشمنان چگونه همه توان خود را برای مقابله با این انقلاب به‌کار گرفته‌اند.

وی ادامه داد: متأسفانه مرکز و ارگانی که باید بلندگوی تفکرات امام باشد، تبدیل به جای افرادی شده که رضا پهلوی را رضاخان کبیر می‌نامند و این نشانگر نفوذ در مراکز حساس است.

رحیمیان تصریح کرد: علی‌رغم همه فشارها و توطئه‌ها باز می‌بینیم که در ۲۲ بهمن، حماسه‌ای دیگر به شکل دیگر آفریده می‌شود.

تولیت مسجد مقدس جمکران به عشق مردم ایران به ولایت اشاره کرد و گفت: در سفر استانی رهبر معظم انقلاب به استان فارس وقتی به نمایندگی از ایشان به روستاها می‌رفتم، هیجان و شور و عشقی را یافتم که همانجا این به ذهن من رسید که اگر بعد از پیامبر(ص) نه به اندازه کل مردم ایران، بلکه فقط به اندازه جمعیت یکی از این روستاها، دور اهل بیت علیهم‌السلام جمع می‌شدند، در خانه حضرت زهرا(س) را آتش نمی‌زند و مسیر تاریخ اینگونه تغییر نمی‌کرد.

رحیمیان، پیروزی‌های جبهه حق و افول استکبار را یادآور شد و گفت: این‌جمله رهبر انقلاب که «من می‌دانم که خدا اراده فرموده این ملت به اوج پیروزی برسد» سخنی نیست که هرکسی جرأت گفتن آن را داشته باشد، این سخن در هماهنگی با سخنان حضرت امام (ره) است.

وی با بیان اینکه سال ۱۴۰۰ و آغاز قرن جدید، از این لحاظ که دو نیمه شعبان را به‌ خود می‌بیند، استثنایی است، تصریح کرد: این رخداد، بهانه‌ای است که به اساسی‌ترین مسئله دنیا و آخرت‌مان توجه کنیم. هستی ما و واسطه فیض این دنیا حضرت حجت (عج) است.

تولیت مسجد مقدس جمکران، یکی از غریب ترین مقولات در جامعه را موضوع امام زمان(عج) دانست و گفت: متاسفانه آنقدر که بخشی از جامعه بر هنرپیشه‌ها متمرکز شده، به موضوع مهدویت و امام زمان(عج) توجه ندارد.

رحیمیان با بیان اینکه جامعه‌ای که امام زمان خود را نشناسد مرگ جاهلیت خواهد داشت، گفت: همه هویت نظام ما به ولایت فقیه است و هویت ولایت فقیه هم به امام‌ زمان(عج) است و دستیابی به تمدن نوین اسلامی در گرو شناخت امام زمان است.

وی افزود: متاسفانه صداوسیما آنقدر که برای ورزش وقت می‌گذارد برای امام زمان وقت نمی‌گذارد.

رحیمیان غفلت از مفاهیم مهدوی را در هنر و سینما مورد اشاره قرار داد و گفت: هالیوود، فیلم‌های فراوانی را برای تحریف موضوعات مرتبط با امام زمان(عج) ساخته‌ است اما ما چه کرده‌ایم؟

وی تصریح کرد: امیدواریم به یمن وجود دو نیمه شعبان در سال آینده، سال ۱۴۰۰ را سال مهدوی کنیم و با همه توان در همه عرصه‌ها گام‌های موثری در شناخت امام زمان و مسائل مربوط به مهدویت برداریم.

نظرات بینندگان