arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۰۴۷۵۸
تاریخ انتشار: ۲۱ : ۱۸ - ۱۰ اسفند ۱۳۹۹

ضمانت‌نامه وام ۱.۲ میلیارد یورویی روسیه برای نیروگاه سیریک امروز صادر شد

وزیر نیرو گفت: ضمانت نامه بانکی حسن انجام کار برای استفاده از وام ۱.۲ میلیارد یورویی از سوی دولت روسیه، امروز مورخ ۱۰ اسفند ماه سال جاری به دست ما رسید. وی با اشاره به اینکه بخشی از منابع مالی ساخت این نیروگاه نیز از سوی منابع داخلی تامین می‌شود، گفت: انتظار می‌رود با انجام تشریفات آن در سمت ایران هرچه زودتر کار‌های اجرایی این پروژه آغاز شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس: وزیر نیرو گفت: ضمانت نامه بانکی حسن انجام کار برای استفاده از وام 1.2 میلیارد یورویی از سوی دولت روسیه، امروز مورخ 10 اسفند ماه سال جاری به دست ما رسید.

رضا اردکانیان وزیر نیرو در حاشیه مراسم افتتاح ۳۵ پروژه سازوکاری صنعت آب و برق، در پاسخ به سوال فارس مبنی بر آخرین وضعیت قرارداد تامین مالی نیروگاه سیریک گفت: نیروگاه سیریک در منطقه‌ای به همین نام در استان هرمزگان با ظرفیت 1400 مگاوات در نظر گرفته شده که به لحاظ پایداری شبکه برق در جنوب و جنوب شرق کشور از اهمیت بالایی برخودار است.

وزیر نیرو با اشاره به شیوه تامین مالی ساخت این نیروگاه تاکید کرد: از چند سال پیش با هماهنگی‌های به عمل آمده، مقرر شد تا تامین مالی این نیروگاه از منابع وام دولتی فدراسیون روسیه انجام شود.

*ساخت نیروگاه سیریک 1.4 میلیارد یورو سرمایه نیاز دارد

این مقام مسئول در بیان اینکه نیروگاه سیریک به سرمایه 1.4 میلیارد یورویی برای ساخت نیاز دارد، گفت: سال ۱۳۹۵براساس قرارداد تجاری که آن زمان آماده شده بود، اقدام هایی برای شروع این پروژه انجام گرفت اما روند اجرایی به دلیل برخورد با مشکلات و موانع متعدد اداری، مالی و نظایر آن طولانی شد.

وی در تشریح اینکه از شهریور۹۷ مسئولیت کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و فدراسیون روسیه به وزارت نیرو واگذار شد، گفت: تامین مالی نیروگاه سیریم در کنار سایر طرح ها برای استفاده از وام دولتی روسیه مد نظر قرارگرفت.

*ضمانت‌نامه بانکی برای تامین مالی نیروگاه سیریک توسط روسیه صادر شد

اردکانیان با اشاره به اینکه هر دو طرف قرارداد خواستار تسریع در پیشرفت پروژه بودند، گفت: ضمانت نامه بانکی حسن انجام کار برای استفاده از وام 1.2 میلیارد یورویی از سوی دولت روسیه، همین امروز مورخ 10 اسفند ماه سال جاری صادر شد و به دست ما رسید.

وزیر نیرو با اشاره به اینکه بخشی از منابع مالی ساخت این نیروگاه نیز از سوی منابع داخلی تامین می‌شود، گفت: انتظار می رود با انجام تشریفات آن در سمت ایران هرچه زودتر کارهای اجرایی این پروژه آغاز شود .

نظرات بینندگان