arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۰۴۷۵۹
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۱۸ - ۱۰ اسفند ۱۳۹۹

بازداشت یک مسئول شورا در شهرستان شیراز و یک مدیر سابق دولتی در جهرم

رئیس کل دادگستری استان فارس از دستگیری یک مسئول در شورای شهرستان شیراز و یک مدیر سابق دولتی در جهرم طی روزهای اخیر در راستای مبارزه قاطع و بی‌اغماض دستگاه قضایی با فساد خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس کل دادگستری استان فارس از دستگیری یک مسئول در شورای شهرستان شیراز و یک مدیر سابق دولتی در جهرم طی روزهای اخیر در راستای مبارزه قاطع و بی‌اغماض دستگاه قضایی با فساد خبر داد.

به گزارش روابط عمومی دادگستری استان فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین سید کاظم موسوی با بیان اینکه عضو شورای شهر داریون که همزمان ریاست شورای شهرستان شیراز را نیز به عهده داشت به اتهام فساد مالی بازداشت شده‌اند، اظهار داشت: مسئول کنونی آبفای روستایی شهرستان خفر نیز که پیش از این مسئولیت مشابهی در شهرستان جهرم را برعهده داشته است، به اتهامات مالی در زمان مسئولیت موصوف و دو تن از کارکنان این مجموعه به اتهام مشارکت با این مدیر دولتی و همچنین دو نفر از پیمانکاران به اتهام رشاء با دستور قضایی بازداشت شده‌اند.

وی با اشاره به این موضوع که شناسایی مفاسد کشف شده در نتیجه همکاری سربازان و پاسداران گمنام امام زمان (عج) در اداره کل اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه بوده است، گفت: فساد اقتصادی رئیس شورای شهرستان شیراز و یکی از اعضای شورای شهر داریون و همچنین جرائم و تخلفات صورت گرفته در آبفای جهرم در شعبه ویژه مبارزه با فساد در دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان در حال رسیدگی و تکمیل تحقیقات است.


رئیس کل دادگستری فارس تصریح کرد: پرونده‌های مبارزه با فساد به صورت ویژه در دبیرخانه مدیریت پرونده‌های مهم تحت نظارت مدیریت ارشد قضایی استان قرار دارد.

این مقام ارشد قضایی استان با تأکید بر اینکه دستگاه قضایی در استان علاوه بر ورود به جرائم ارتکابی مسئولین به موضوع ترک فعل مدیران و مسئولین نیز ورود داشته است گفت: در قانون، ترک فعل مدیران و وارد شدن زیان به بیت‌المال و حیف و میل اموال عمومی در نتیجه ترک فعل نیز جرم تلقی شده و دستگاه قضایی متناسب با قوانین با این موارد برخورد خواهد کرد.

نماینده عالی قوه قضاییه در استان فارس افزود: مبارزه قاطع با مفاسد اقتصادی و اداری یکی از سیاست های اصلی دستگاه قضایی است و دادگستری استان فارس در راستای مبارزه با فساد در کنار سایر نهادهای مسئول، مبارزه با مفاسد را با عزم و اراده‌ای راسخ دنبال می‌کند.

لازم به ذکر است شورای اسلامی شهرستان شیراز از نمایندگان شوراهای شیراز، سه شهر و دو بخش اقماری شیراز تشکیل شده است دارای ساختاری مجزا از شورای شهر است.

نظرات بینندگان