arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۰۴۷۸
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۰۳ - ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۱

حمله خاموش دزدان از پشت بام بانک

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : دزدان بانک اين بار از پشت بام حمله خاموش را طراحي کرده بودند. وقتي کارمندان بانک صبح به سر کارشان رفتند صحنه اي باور نکردني ديدند.
    صبح روز 26 فروردين ماه سال جاري هنگامي که کارمندان و رئيس يکي از بانک هاي دولتي در خيابان جمهوري وارد بانک شدند صحنه عجيبي را پيش روي خود ديدند. عجيب بود، پول هاي داخل دستگاه خودپرداز به سرقت رفته بود و اين در حالي بود که همه قفل ها سالم بودند و هيچ آثاري از ورود به بانک نبود.
    رئيس بانک که تصور نمي کرد پول ها به سرقت رفته باشد پليس را در جريان دزدي قرار داد و دقايقي بعد تيمي از تجسس کلانتري براي رسيدگي به بانک رفتند و تحقيقات خود را آغاز کردند.
    در بررسي هاي نخستين مشخص شد که دزدان با رساندن خود به پشت بام بانک و شکستن قفل در ورودي پشت بام به داخل بانك رفته اند و با قطع کردن سيستم حفاظت و دوربين هاي داخلي، تنها توانسته اند 15 ميليون ريال از دستگاه خودپرداز سرقت کنند.
    تجسس هاي ديگر نشان مي داد دزدان پيش از شروع دزدي ابتدا دوربين مداربسته بانک را از بيرون قطع کرده اند سپس با خيالي راحت از پشت بام وارد شده اند و نقشه خود را عملي کرده اند.
    رئيس بانک در ادامه تحقيقات پليس به آنان گفت: هنگامي که وارد بانک شديم و با صحنه دزدي روبه رو شديم، با بررسي هاي ابتدايي دريافتيم دزدان پس از اين که سيستم حفاظت و امنيتي را از کار انداخته اند همه صندوق ها را گشته اند و پس از اين که مطمئن شده اند پولي در بانک نيست، دستگاه خودپرداز را تخريب کرده و 15 ميليون ريالي که داخل آن بوده است را دزديده اند.
    با کشف چندين آثار به دست آمده از صحنه سرقت، به دستور بازپرس پرونده، تيمي از آگاهي تهران ماموريت يافتند تا با تجسس هاي ميداني سرنخي از دزدان بيابند.
    بنابر گزارش خبرنگار شوک روزنامه خرداد ماه سال گذشته نيز چنين رخدادي در يک بانک ديگر در ابتداي خيابان شريعتي تهران اتفاق افتاده بود که دزدان با استفاده از همين شگرد وارد بانک شده بودند و با دستگاه هوابرش قصد تخريب گاوصندوق اصلي بانک را داشته اند که در چند قدمي باز شدن گاوصندوق، گاز هوابرش آنان تمام شده بود و دزدان موفق به سرقت نشده بودند که تحقيقات پليس از سال گذشته براي شناسايي دزدان همچنان در بن بست قرار گرفته است.
نظرات بینندگان