arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۰۴۷۸۲
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۶ - ۱۱ اسفند ۱۳۹۹

صبحانه خبری / اول صبح این خبر‌ها را از دست ندهید / ایران پیشنهاد مذاکره مستقیم با آمریکا را رد کرد / وعده روحانی برای کاهش قیمت دلار / مدارس حوزه های علمیه در راه است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

ایران پیشنهاد مذاکره مستقیم با آمریکا را رد کرد
روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از دیپلمات های غربی نوشت: ایران پیشنهاد مذاکره مستقیم با واشنگتن درباره توافق هسته ای را رد کرد. این روزنامه در ادامه نوشت: دیپلمات های ارشد می گویند ایران گفته است که تحریم های هسته ای باید لغو شود.

فتاح: نامزد نمی‌شوم
پرویز فتاح رئیس بنیاد مستضعفان با اشاره به اینکه بنده با حکم رهبر انقلاب در بنیاد مستضعفان و هیات امنای کمیته امداد هستم ،گفت: بنده نامزد انتخابات ریاست جمهوری سال آینده نخواهم شد.

نخستین محموله واکسن چینی وارد کشور شد
اولین محموله واکسن کرونای سینوفارم به تعداد 250 هزار دوز، از کشور چین بامداد روز یکشنبه ۱۰ اسفند ۹۹ از فرودگاه امام خمینی وارد کشور شد.

سومین واکسن کرونا در آمریکا مجوز گرفت
سازمان مواد غذایی و دارویی آمریکا (اف‌دی‌اِی) واکسن تک دُزی "جانسون و جانسون" برای مقابله با ویروس کرونا را رسما تایید کرده است. این سومین واکسن برای مقابله با کووید است که در آمریکا مجوز می گیرد.

کارگران چینی در ایران مامور هستند؟
روزنامه اطلاعات در مقاله ای که به سخت گیری دولت چین نسبت به مسلمانهای این کشور (ایغور ها) اشاره دارد نوشت: متأسفانه دولت چین برای رد این اتهامات، بیشتر لابی‌گری سیاسی می‌کند تا اینکه لااقل به یک هیأت از کشورهای دوست مسلمان اجازه بازدید و تحقیق از وضع ایغورها را بدهد. با تمامی احترامی که برای دولت چین قائل هستیم و با تأکید بر توسعه روابط تهران پکن، باید به دست‌اندرکاران سیاست خارجی و اطلاعاتی کشور هشدار دهیم که مواظب حضور چینی‌ها در ایران باشند؛ زیرا دولت چین تلاش می‌کند تا مأموران خود را زیر لوای کارگر یا کارشناس و بازرگان راهی مناطق مختلف دنیا کند و احتمال دارد حضور بیش از حد آنها در ایران، در مواردی به نفع منافع ملی ما نباشد. این روزنامه نوشته : در پروژه پالایشگاه ستاره خلیج فارس، ابتدا قرار بود چینی‌ها سرمایه‌گذاری کنند اما از آنجا که می‌خواستند سه هزار کارگر چینی را به بندر عباس گسیل کنند، با تقاضای آنها مخالفت و برایشان استدلال شد که هزاران مهندس و کارگر ایرانی به‌خوبی از عهده این کار بر می‌آیند؛ لیکن آنها پروژه و سرمایه‌گذاری را رها کردند.

مدارس حوزه های علمیه در  راه است
مشاور عالی وزیر و دبیر ستاد همکاری های حوزه علمیه و آموزش و پرورش از برنامه ریزی برای ایجاد مدارس علوم و معارف اسلامی وابسته به حوزه های علمیه در استان‌های کشور خبر داد.

عزیزی‌خادم رییس فدراسیون فوتبال شد
«شهاب‌الدین عزیزی‌خادم» به‌ عنوان رئیس فدراسیون فوتبال برای چهار سال آتی انتخاب شد.در رای گیری‌نخست، «شهاب‌الدین عزیزی‌خادم» با ۳۵ رای و «کیومرث هاشمی» با ۲۴ رای به دور دوم رسیدند. «مصطفی آجورلو» ۱۸ رای و «علی کریمی» ۹ رای کسب کرده و پس از اینکه به دور دوم نرسیدند، محل رای گیری را ترک کردند. در رای‌گیری دور دوم، عزیزی‌خادم ۴۹ رای کسب کرد و سکان هدایت فدراسیون فوتبال را برعهده گرفت. هاشمی نیز ۳۸ رای کسب کرد.

مقایسه دولت روحانی و خاتمی از نگاه جهانگیری
جهانگیری معاون اول رییس جمهور با مقایسه عملکرد دولت تدبیر و امید با دولت های گذشته با توجه به درآمدهای نفتی آنها گفت: مطمئناً این دولت در بخش نفت، گاز، سدسازی و راه آهن با وجود فشار تحریم ها بیش از دولت های گذشته کار کرده است و من به عنوان وزیر و علاقمند به دولت آقای خاتمی و معاون اول دولت آقای روحانی با قاطعیت می گویم که ما در این دولت بیشتر از همه دولت های گذشته پیشرفت داشته ایم.

توانایی ایران برای واکسیناسیون ۲۰ میلیون نفر در ماه
علیرضا رئیسی معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: هیچ نگرانی برای انجام سریع واکسیناسیون کرونا نداریم، شبکه بهداشت ایران توانایی واکسیناسیون ۲۰ میلیون نفر را در ماه دارد و اگر واکسن برسد، نمایش قدرت خواهیم داشت.

آغاز تست انسانی دومین واکسن ایرانی کرونا
رئیس مرکز کارآزمایی بالینی دانشگاه علوم پزشکی ایران از آغاز تست انسانی دومین واکسن ایرانی کرونا خبر داد. مسعود سلیمانی در خصوص واکسن کرونای رازی گفت این واکسن در سه مرحله به داوطلبان تزریق خواهد شد. وی افزود: در مرحله اول امروز قرار است ۱۳۳ نفر در فاز اول کارآزمایی بالینی واکسن و واکسن نما دریافت کنند. سه هفته بعد نوبت دوم به آنها تزریق خواهد شد. همچنین یک ماه بعد داوطلبین دوز استنشاقی واکسن را دریافت خواهند کرد که دریافت دوز استنشاقی باعث به وجود آ‌مدن ایمنی ترشحی خواهد شد.

آخرین آمار کرونا در ایران
سخنگوی وزارت بهداشت گفت: تاکنون یک میلیون و ۶۳۱ هزار و ۱۶۹ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۹۳ نفر از مبتلایان در ۲۴ ساعت منتهی به ظهر ۱۰ اسفند، تعداد جان باختگان کرونا در ایران به ۶۰ هزار و ۷۳ نفر رسیده است.

وعده روحانی برای کاهش قیمت دلار
رئیس جمهور با اشاره به اینکه دولت همواره در پی آن بوده که بتواند ارز را به قیمت واقعی آن نزدیک کند و قیمت فعلی را به هیچ وجه به نفع اقتصاد کشور ندانسته، تصریح کرد: اخلال تحریم‌ها در مراودات بانکی و ارزی کشور و سودجویی کاسبان تحریم، عوارض جنگ اقتصادی را تشدید کرد که بحمدالله این فضا در حال کم رنگ شدن است. حسن روحانی افزود: دولت تلاش دارد با ایجاد اجماع و هماهنگی با همه دستگاه‌ها و بخش‌های مختلف کشور و کاستن عوارض غیر اقتصادی موثر بر فضای اقتصادی کشور و بازار سرمایه و تلاش برای آزادسازی منابع ارزی بلوکه شده، بتواند سریع‌تر قیمت ارز را به قیمت واقعی آن نزدیک کند.

 

نظرات بینندگان