arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۰۴۸۳۷
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۱۰ - ۱۱ اسفند ۱۳۹۹

بهترین سایت برای سفارش و انجام پروژه متلب (MATLAB)

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

آیا به ریاضیات علاقمند هستید؟ شاید هم رشته تحصیلی و کاری شما در حوزه ریاضیات قرار دارد. پس آشنایی با نرم افزارها و زبان‌های برنامه نویسی مرتبط با حوزه تحصیلی و کاری خودتان، خالی از لطف نیست. متلب یکی از این زبان‌های برنامه نویسی در حوزه محاسبات ریاضی است.

متلب چیست؟

متلب یا Matlab خلاصه شده عبارت Matrix Laboratory است. چون در ابتدا به عنوان یک زبان برنامه نویسی ماتریسی مطرح شد. این زبان نسل چهارمی برای اولین بار از جانب Cleve Moler ابداع شد. او به عنوان رئیس دپارتمان علوم کامپیوتر دانشگاه نیومکزیکو به دنبال روشی برای انجام محاسبات جبر خطی و عددی بدون استفاده از Fortran بود. او برای توسعه این نرم افزار، شرکت Mathworks را راه اندازی کرد.

متلب یکی از پیشرفته‌ترین و پیچیده‌ترین نسخه از نرم افزارهای محاسباتی است. می‌توانید از آن روی کامپیوتر یا موبایل استفاده کنید. اجرای محاسبات با استفاده از رابط خط فرمان و ویرایشگر متن در این ابزار فراهم است. برای نوشتن برنامه‌ها و توابع هم می‌توان از متلب استفاده کرد.

بهترین سایت برای سفارش و انجام پروژه متلب (MATLAB)

فواید به کارگیری متلب

  • متلب برخلاف زبان‌های برنامه نویسی C و C++ نیازی به کامپایلر ندارد. کدها در قالب جملات نوشته شده و یکی یکی اجرا می‌شوند. بنابراین بهره وری بالاتری دارد.
  • می‌توان کدهای نوشته شده در پروژه متلب را به سایر زبانهای برنامه نویسی مثل جاوا، پایتون، .NET و غیره تبدیل کرد.
  • محاسبات ریاضی پیچیده مثل دستکاری ماتریس تنها با یک کد ساده در متلب قابل اجرا است. این نرم افزار دارای ابزارها و عملیات‌های زیادی برای حل معادلات است.
  • می‌توانید داده‌های متنی و جدول بندی شده را به متلب منتقل کرده و یا داده‌های ذخیره شده در متلب را به صورت فایل‌های متنی و جدول درآورید.

مهارت‌های مورد نیاز برای انجام پروژه متلب

  • برای آغاز پروژه متلب به آشنایی به زبان برنامه ریزی شی‌گرا( object-oriented) و آگاهی از syntax متلب نیاز دارید.
  • باید با عملکرد SimuLink (سیستم گرافیکی) متلب آشنا شوید.
  • به ریاضیات و محاسبات پیشرفته علاقمند بوده و در آنها تسلط پیدا کنید.
  • با مجموعه کتابخانه ها و پکیج‌های مورد نیاز اجرای عملیات‌های ریاضی مختلف آشنا شوید.
  • با ابزارهای مختلف Matlab IDE برای سرعت بخشیدن به پروژه متلب آشنا شوید.

مشاغل مرتبط با نرم افزار متلب

نرم افزار متلب در مشاغل بسیاری به کار می‌روند که اصلاً به ذهنتان هم خطور نمی‌کنند. بسیاری از مردم درک مناسبی از کاربرد ریاضی در زندگی روزمره ندارند. در ادامه به برخی از آنها اشاره می‌کنیم.

رشته‌های مهندسی

بسیاری از رشته‌های مهندسی برای اطمینان از فرایندهای طراحی یا ارائه نظریه جدید به محاسبات ریاضی نیاز دارند. برای مثال، مهندسان سازه باید از استحکام زمین برای ساختمان سازی اطمینان پیدا کنند. این کار بدون تحلیل داده‌های عددی حاصل از سازه، امکان پذیر نیست.

پروژه متلب برق، مکانیک و الکترونیک در طراحی سیستم‌های Embedded و سیستم‌های کنترل مطرح است. این سیستم‌ها در دستگاه‌های شستشو، چاپگرها، خودروها، دوربین‌ها، ماشین آلات صنعتی، سیستم‌های گرمایش و سرمایش و غیره به کار می‌روند.

پروژه‌های متلب کامپیوتر در حوزه پردازش دیجیتال، تحلیل داده‌ها، ارتباطات مخابراطی و بی سیم، پردازش تصویر و غیره به کار می‌روند. الگوریتم‌های حاصل از متلب، اهمیت حیاتی در پردازش تصاویر خام و آماده سازی آنها برای سایر فعالیت‌ها از جمله بینایی کامپیوتر (Computer Vision) دارد. فناوری بینایی کامپیوتر می‌خواهد درست مثل یک انسان به تصاویر نگاه کند. پس باید درونداد و بروندادهای بینایی را درک و پیش بینی کند. پروژه‌های متلب در حوزه اینترنت اشیاء (IOT)، مکانیک، روباتیک، یادگیری عمیق و غیره هم اجرا می‌شوند.

بهترین سایت برای سفارش و انجام پروژه متلب (MATLAB)

رشته‌های دانشگاهی و آموزشی

شرکت Mathworks روی آموزش متمرکز است. این شرکت به جای آموزش متلب روی حل مسائل ریاضی متمرکز است که در سایر برنامه‌ها و ابزارها هم قابل استفاده است. چندین نسخه از نرم افزار متلب متناسب با نیازهای مختلف دانشجویان طراحی شده است.

دانشجویان علوم پایه از جمله رشته‌های شیمی و زیست شناسی می‌توانند برای مطالعه داده‌ها و شناخت سیستم‌های شیمیایی و زیستی و روابط میان آنها از متلب استفاده کنند. با حل معادلات دیفرانسیل در متلب می‌توان به مدلسازی رفتار بیولوژیکی پرداخت. حل توابع، انتگرال و ماتریس در متلب هم بسیار متداول است.

مدیران کسب و کار

جبر خطی بخشی از دنیای کسب و کار است. برای مثال، محاسبه نرخ بازگشت سرمایه (ROI) نیازمند آشنایی با مفهوم جبر است. سایر فعالیت‌های شرکتی نیازمند به محاسبات ریاضی شامل موارد زیر هستند:

  • پیش بینی درآمدزایی شرکت
  • ارزیابی تعداد کالاهایی که باید در فهرست فروش قرار بگیرند
  • اتخاذ تصمیم‌های کاری مثل اجاره یا خرید دفتر اداری یا سرمایه گذاری روی انواع تبلیغات چاپی و آنلاین
  • نوشتن طرح مالی حاوی مقدار هزینه‌های جاری و سرمایه گذاری‌های آتی

اساتید و دانشمندان

اساتید و دانشمندان برای بررسی فرضیه‌های پژوهشی نیازمند بررسی متغییرها و داده‌های مربوط به آن هستند. پروژه‌های دانشگاهی متلب امکان پاسخ دهی به پرسش‌های پژوهشی و رد یا قبول فرضیه‌ها را فراهم کرده‌اند. پژوهشگر برای اثبات یک فرضیه از فضای متلب برای محاسبه آزمون‌های آماری و بررسی معناداری پاسخ‌های به دست آمده می‌پردازد.

برنامه نویسان

علم کامپیوتر برای انجام فعالیت‌های مختلف، وابسته به ریاضیات است. نرم افزار متلب دارای ابزارهای قدرتمندی جهت طراحی اولیه الگوریتم‌ها است. برنامه نویسان هم برای افزایش بهره وری کاری تا حد زیادی به متلب وابسته هستند. در حین طراحی اپلیکیشن باید به خروجی معتبر برسید که با زبان برنامه نویسی متلب قابل ارزیابی است. مهندسان کامپیوتر و IT از متلب برای تولید سیستم‌های تحلیل کلان داده استفاده می‌کنند. با این روش به معیارها و شاخص‌های تصمیم گیری می‌رسند.

سفارش پروژه متلب

زندگی واقعی ما با دنیای آنلاین پیوند خورده است. حالا بسیاری از مشاغل، در پلتفرم‌های فریلنسینگ و دورکاری فعال هستند. می‌توانید پروژه‌های متلب خودتان را با هر موضوعی در این پلتفرم‌ها ثبت کنید و منتظر انجام پروژه و نتیجه کار بمانید. در ادامه سایتی را برای سفارش پروژه متلب یا انجام آن معرفی می‌کنیم.

دورکاری و برون سپاری متلب

یکی از روش‌های کاهش هزینه و صرفه جویی در زمان، برون سپاری پروژه‌های درسی و شغلی است. برخی از دانشجویان و اساتید پرمشغله وقت کافی برای انجام پروژه‌های متلب را ندارند. بعلاوه برخی از کارفرماها در حوزه‌های مهندسی، پزشکی، کامپیوتر و غیره به جای استخدام کارمند تمام وقت، به استخدام فریلنسرها (آزادکارها) می‌پردازند. آنها با سفارش پروژه دورکاری، هزینه‌های مربوط به اجاره مکان و دستمزد را کاهش می‌دهند. به طور کلی دورکاری و فریلنسری یکی از روش‌های افزایش بهره وری در دنیای دیجیتال مخصوصا در زمان شیوع ویروس کرونا محسوب می‌شود.

در ضمن اگر در حوزه کار با متلب، مبتدی یا حرفه‌ای هستید، می‌توانید به انجام پروژه‌های متلب در پلتفرم‌های دورکاری و فریلنسینگ بپردازید. پس هم می‌توانید مهارت کسب کنید و هم توانایی های خود را افزایش دهید.

سفارش یا انجام پروژه متلب در کارلنسر

کارلنسر یکی از سایت های مطرح فریلنسینگ، دورکاری و انجام پروژه با ده ها هزار کاربر در ایران است. روزانه پروژه‌های متنوعی با موضوعاتی نظیر طراحی سایت، برنامه نویسی، تولید محتوا، ترجمه، طراحی گرافیک، حسابداری، دیجیتال مارکتینگ، سئو و... در آن ثبت و توسط فریلنسرها (انجام دهندگان پروژه) حرفه ای انجام می‌گرد. پروژه های متلب نیز از جمله پروژه هایی است که در این سایت انجام می‌گردد.

بهترین سایت برای سفارش و انجام پروژه متلب (MATLAB)

برای سفارش پروژه متلب در کارلنسر اول باید دسته بندی مناسب آن را پیدا کنید. آیا پروژه شما در دسته برنامه نویسی، مهندسی یا تولید محتوا قرار دارد؟ موضوع دقیق پروژه را مشخص کنید و سپس زمان پیشنهادی را ثبت کنید. توضیحات و انتظارات خودتان از نتیجه پروژه را با دقت ثبت کنید تا فریلنسر به چشم انداز کاملی از پروژه برسد. هرگونه فایل مورد نیاز از جمله فایل نمونه یا توضیحات بیشتر را بارگذاری کند. مهارت‌های مورد نیاز برای انجام پروژه متلب را با دقت ثبت کنید. حداقل و حداکثر مبلغ پیشنهادی برای تکمیل پروژه را با توجه به بودجه خودتان و کارمزد سایت، ثبت کنید. ثبت پروژه به صورت عادی در کارلنسر، کاملا رایگان است.

حالا باید منتظر پیشنهادهای فریلنسرهای کارلنسر بمانید. این پیشنهادها حاوی قیمت، زمان بندی و توضیحات هستند. به نمونه کارها و رزومه فریلنسرها مراجعه کنید و برای رفع هرگونه ابهام با آنها چت و گفت و گو کنید. در آخر هم پس از توافق با فریلنسر مد نظر، او را استخدام کنید و پروژه متلب را به او بسپارید.

در این هنگام از طریق سیستم پرداخت امن کارلنسر، هزینه انجام پروژه را پرداخت می‌کنید. توجه داشته باشید که طبق این سیستم، مبلغ پرداختی شما توسط سایت، به امانت باقی می‌ماند و پس از انجام پروژه توسط فریلنسر و تحویل آن، با تایید شما، مبلغ پروژه برای او آزاد می‌گردد.

اگر هم فریلنسر، دانشجو یا برنامه نویس و مسلط به مهارت متلب هستید و مایل به انجام پروژه های متلب هستید، باید پروفایل یا حساب کاربری خودتان را در کارلنسر تشکیل دهید. پروفایل خودتان را از نظر تحصیلات، سابقه کاری، نمونه کار، عکس و غیره تکمیل کنید. این اطلاعات کمک زیادی به گرفتن پروژه می‌کند، حس اعتماد کارفرما را نسبت به شما افزایش می‌دهد و احتمال استخدام شما را افزایش می‌دهد. پس از ثبت نام می‌توانید پروژه‌های متلب را در قسمت پروژه‌ها جستجو کنید. بعد از یافتن پروژه هماهنگ با سطح مهارت خودتان، قیمت و زمانبندی مناسبی را برای آن پیشنهاد دهید. هنگامی که کارفرما شما را استخدام کرد، جزئیات پروژه متلب را در قسمت پیام‌ها با او در میان گذاشته و نتیجه کار را در قسمت میزکار ارسال کنید. پس از ارسال نتیجه کار و تایید کارفرما، هزینه انجام پروژه برای شما آزاد می‌گردد.

سفارش یا انجام پروژه متلب در کارلنسر، بسیار راحت، امن و سریع است. در صورت داشتن تجربه کار با این سایت، نظرتان را در مورد کارلنسر بنویسید.

نظرات بینندگان