arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۰۴۸۸۲
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۱۴ - ۱۱ اسفند ۱۳۹۹

۱۲۰۰ جای پارک ویژه جانبازان و معلولان/ جریمه ۱۰۰ هزارتومانی خودروهایی که در محل ویژه پارک می‌کنند

رئیس اداره مهندسی ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ از جریمه ۱۰۰ هزارتومانی خودروهایی که در محل ویژه جانبازان و معلولان پارک می‌کنند، خبر داد و گفت: ۱۲۰۰ جای پارک ویژه جانبازان و معلولین در سطح تهران وجود دارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس اداره مهندسی ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ از جریمه ۱۰۰ هزارتومانی خودروهایی که در محل ویژه جانبازان و معلولان پارک می‌کنند، خبر داد و گفت: ۱۲۰۰ جای پارک ویژه جانبازان و معلولین در سطح تهران وجود دارد.

 سرهنگ "مصطفی زینی وند" در خصوص محل پارک ویژه جانبازان و معلولین گفت: با جمع بندی های صورت گرفته تعداد ۱۲۰۰ تابلوی ویژه جانبازان و معلولین در سطح پایتخت و مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران نصب شده است.

وی ادامه داد: این تابلوها بر اساس نیاز سنجی‌ها در محل‌های مشخص نصب گردیده است و این آدرس ها در اختیار عوامل اخطاریه نویس ما قرار دارند و روزانه ضمن مراجعه به این محل‌ها و کنترل آن خوردوهایی که به صورت غیر مجاز در این محل‌ها پارک کرده‌اند مورد اعمال قانون قرار می‌دهند.

سرهنگ زینی وند افزود: بیشترین نصب این تابلوها در مناطق مرکزی و تمرکز ما بر این مناطق بوده است و محدوده کاربری این تابلوها بیشتر در مناطق تجاری و اداری و تردد بیشتر جانبازان و معلولین بوده است و جاهایی که بیشتر این عزیزان تردد می نمایند و محل هایی که پارک برای این افراد مشکل می باشد مد نظر بوده است .

وی ادامه داد: قبل از دوم فروردین ماه امسال قانون گذار مبلغ ۴۰ هزار تومان جریمه برای متخلفین و خودروهایی که در این محل ها به صورت غیر مجاز پارک می کردند در نظر گرفته بود و همکاران بنده با همین مبلغ این خودروها را مورد اعمال قانون قرار می دادند.

رئیس اداره مهندسی ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ همچنین افزود: بر اساس مصوبه هئیت محترم دولت و تصویب آن در اسفند ماه و ابلاغ جریمه جدید در فروردین ماه امسال این ابلاغیه به پلیس راهور داده شد و آنهم این بود که مبلغ جریمه به صد هزار تومن افزایش پیدا کرد و اجرایی شد و هر خودرویی که در این محل ها پارک نماید مورد اعمال قانون صد هزار تومانی قرار خواهد گرفت.

زینی وند بیان داشت: پلیس راهور علاوه بر این جریمه ، حمل با جرثقیل هم برای این متخلفین در نظر گرفته است و اگر خودرویی در این محل ها پارک کرده باشد و همکاران بنده این تخلف را مشاهده نمایند و راننده خودرو چنانچه در محل حضور نداشته باشد حتما ضمن اعمال جریمه صد هزار تومانی این خودرو با جرثقیل به پارکینگ منتقل خواهد شد.

وی گفت: عوامل اخطاریه نویس پلیس راهور تهران بزرگ در همه ساعات به این محدوده ها مراجعه می نمایند و ضمن گشت زنی در این معابر به اعمال قانون خودروهای متخلف اقدام می نمایند و علاوه بر آن از ظرفیت دوربین های نظارتی نیز استفاده نموده و این محل ها را کنترل می نماییم.

زینی وند گفت: بر اساس پیگیرهایی که اداره حقوقی پلیس راهور ناجا در سال ۹۶ انجام داده است یک بسته حمایتی برای قشر معلولین عزیز برای دولت ارسال کرد و بر اساس مصوبه ای که هئیت دولت داشت ویلچر به عنوان عابر پیاده محسوب می شود و رانندگان موظف و مکلفند هستند در مواجه با این عزیزان و ویلچر سواران حتما از سرعت خود کاسته و ضمن توقف کامل اجازه تردد به این عزیزان را بدهند.

 ایلنا

نظرات بینندگان