arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۰۴۹۷۶
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۲۰ - ۱۱ اسفند ۱۳۹۹

کنایه انصارالله به کنفرانس کمک به یمن: بزرگترین کمک متوقف کردن تجاوزهاست

«محمد عبدالسلام»‌ سخنگوی جنبش انصارالله و رئیس هیأت مذاکره‌کننده یمن، شامگاه امروز (دوشنبه)، به برگزاری اجلاس کمک به یمن با مشارکت‌کشورهای متجاوز به یمن واکنش نشان داد. سخنگوی انصارالله در حساب کاربری خود در شبکه توئیتر در این خصوص گفت: «متوقف کردن تجاوزها و برداشتن محاصره بزرگترین کمکی است که می‌توان به یمن کرد».
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس: «محمد عبدالسلام»‌ سخنگوی جنبش انصارالله و رئیس هیأت مذاکره‌کننده یمن، شامگاه امروز (دوشنبه)، به برگزاری اجلاس کمک به یمن با مشارکت‌کشورهای متجاوز به یمن واکنش نشان داد.

سخنگوی انصارالله در حساب کاربری خود در شبکه توئیتر در این خصوص گفت: «متوقف کردن تجاوزها و برداشتن محاصره بزرگترین کمکی است که می‌توان به یمن کرد».

محمد عبدالسلام ادامه داد:‌ «کشورها متجاوز مسئول تمام فجایعی هستند که در یمن رخ داده است».

عبدالسلام تأکید کرد: «خواسته سازمان ملل متحد از کشورهای کمک‌کننده به منظور ارائه کمک، مسئولیت [ایجاد بحران] را از کشورهای متجاوز سلب نمی‌کند».

سخنگوی انصارالله در ادامه با کنایه به کشورهای متجاوز در توئیتی دیگر نوشت: «بزرگترین کمک به یمن از طرف کشورهای متجاوز است آن هم با تقدیم حملات هوایی روزانه، محاصره ظالمانه، جلوگیری از ورود فرآورده‌های نفتی، بستن فرودگاه بین‌المللی صنعاء و فجایع انسانی که در پی این اقدامات به وجود آمده است».

عبدالسلام همچنین گفت: «کنفرانس‌های دارای بُعد انسانی برای یمن آن هم همزمان با تجاوز و محاصره که یمن با آن دست و پنجه نرم می‌کند، به اندازه‌ای که به کشورهای متجاوز برای پاک کردن صفحه [سیاهشان] کمک می‌کند، به یمن کمک نمی‌کند».

وی در ادامه با بیان اینکه کشورهای متجاوز در کنفرانس‌هایی از این قبیل خود را یک کشور کمک‌کننده نه متجاوز معرفی می‌کنند، تأکید کرد که این کشورها باید محاصره و تجاوزها را لغو کنند نه اینکه درباره ادعای کمک به یمن لفاظی کنند.

این اظهارات درست پس از برگزاری کنفرانس کمک به یمن با مشارکت کشورهای متجاوز است که «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد طی آن، ضمن وخیم خواندن اوضاع یمن اعلام کرد که هر ده دقیقه یک کودک یمنی بر اثر بیماری یا درگیری جان خود را از دست می‌دهد.

کشورهایی چون امارات و عربستان سعودی در حالی در کنفرانس یادشده مشارکت کردند که از زمان آغاز تجاوز نظامی علیه یمن در سال ۱۳۹۴ تا به امروز، ۱۶۸۰۲ یمنی در پی حملات آنها جان‌باخته‌اند که ۳۷۵۳ نفر آنها کودک هستند.

طبق گزارش‌ها، میانگین جمعیت زیر خط فقر در یمن به ۸۵ درصد رسیده و به دلیل حمله و محاصره ائتلاف سعودی، ۲۰ میلیون یمنی از فقدان امنیت غذایی رنج می‌برند.

نظرات بینندگان