arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۰۴۹۸۰
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۲۱ - ۱۱ اسفند ۱۳۹۹

کاخ سفید: آماده تعامل با ایران درباره برجام هستیم

سخنگوی کاخ سفید امروز مدعی شد آماده تعامل با ایران در خصوص برجام است. وی گفت: «اجازه بدهید ابتدا بگویم که از پاسخ ایران ناامید شدیم. ما کماکان آماده ورود مجدد به دیپلماسی معنادار برای پایبندی دوجانبه به تعهدات هستیم.»
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس، «جنیفر ساکی»، سخنگوی کاخ سفید امروز مدعی شد آماده تعامل با ایران در خصوص برجام است.

ساکی در نشست خبری شامگاه دوشنبه گفت: «اجازه بدهید ابتدا بگویم که از پاسخ ایران ناامید شدیم. ما کماکان آماده ورود مجدد به دیپلماسی معنادار برای پایبندی دوجانبه به تعهدات هستیم و در تمام سطوح با شریکان ۱+۵ درباره بهترین روش رایزنی خواهیم کرد.»

روزنامه آمریکایی «وال‌استریت ژورنال» شامگاه یکشنبه در گزارشی به نقل از دیپلمات‌های ارشد گزارش داد ایران پیشنهاد اتحادیه اروپا برای گفت‌‌وگوی مستقیم با آمریکا درباره برجام را رد کرده است.

این روزنامه آمریکایی اضافه کرد: «دو دیپلمات ارشد غربی گفتند که ایران فعلاً پیشنهاد برگزاری جلسه در اروپا را رد کرده و گفته که نخست خواستار ضمانتی برای رفع تحریم‌ها از سوی آمریکا در خصوص رفع تحریم‌ها پس از این دیدار است.»

«ند پرایس»، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز یک اسفند اعلام کرد دعوت مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا برای حضور در جلسه گروه ۱+۵ و ایران را خواهد پذیرفت. 

نظرات بینندگان