arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۰۴۹۹۰
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۲۲ - ۱۱ اسفند ۱۳۹۹

کاخ سفید: آمریکا حق مجازات بن‌سلمان را در صورت لزوم محفوظ می‌دارد

جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید امروز، دوشنبه اعلام کرد، آمریکا حق مجازات ولیعهد سعودی را در آینده در صورتی که لازم شود، محفوظ می‌دارد. او خاطرنشان کرد: به لحاظ تاریخی روسای جمهوری دموکرات و جمهوری‌خواه آمریکا رهبران دولت‌هایی که روابط دیپلماتیک با کشورمان دارند را مجازات نکرده‌اند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایسنا: کاخ سفید امروز، دوشنبه اعلام کرد، آمریکا حق مجازات ولیعهد سعودی را در آینده در صورتی که لازم شود، محفوظ می‌دارد.

به گزارش رویترز، جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید در کنفرانس خبری گفت: بالطبع ما حق اتخاذ هرگونه تدبیری در زمان و شیوه‌ای که خودمان انتخاب می‌کنیم، محفوظ می‌داریم.

او خاطرنشان کرد: به لحاظ تاریخی روسای جمهوری دموکرات و جمهوری‌خواه آمریکا رهبران دولت‌هایی که روابط دیپلماتیک با کشورمان دارند را مجازات نکرده‌اند.

ساکی قبلا نیز در توجیه عدم مجازات بن سلمان در گفت‌وگو با شبکه سی‌ان‌ان گفت: چه در طول تاریخ و چه در برهه جدید دولت‌های دموکرات و جمهوری‌خواه از اعمال تحریم‌ها علیه رهبران دولت‌های خارجی که با ما روابط دیپلماتیک دارند و حتی دولت‌هایی که روابط دیپلماتیک با ما ندارند، امتناع ورزیده‌اند.

او ادامه داد: به نظرم راه‌های کارآمدتر و موثرتری برای منع تکرار این اتفاقات در آینده وجود دارند و نیز زمینه برای همکاری با سعودی‌ها در حوزه‌هایی که اتفاق نظر وجود دارد و منافع ملی آمریکا تامین می‌شوند، فراهم است و این همان چهره دیپلماسی است.

او خاطرنشان کرد: این وجهی از هرگونه مشارکت پیچیده در امور جهان است و ما هرگز چیزی را مخفی نکرده‌ایم بلکه کاملا صریح بودیم، ما حکام سعودی را در سطح جهانی و مستقیما بازخواست خواهیم کرد.

ساکی جنایت ترور خاشقجی را جنایت وحشتناک خواند.

نظرات بینندگان