arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۰۴۹۹۱
تاریخ انتشار: ۴۹ : ۲۲ - ۱۱ اسفند ۱۳۹۹

گزارشگر ویژه سازمان ملل: گزارش آمریکا در مورد کشته شدن خاشقجی تنها بخش بسیار اندکی را فاش کرد

اگنس کالامار، گزارشگر ویژه سازمان ملل در واکنش به انتشار گزارش کشته شدن جمال خاشقجی، روزنامه نگار سعودی از سوی آمریکا اعلام کرد، آنچه که در این خصوص برملا شد، بسیار اندک بود و این ناامید کننده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

شفقنا: اگنس کالامار، گزارشگر ویژه سازمان ملل در واکنش به انتشار گزارش کشته شدن جمال خاشقجی، روزنامه نگار سعودی از سوی آمریکا اعلام کرد، آنچه که در این خصوص برملا شد، بسیار اندک بود و این ناامید کننده است.

به گزارش  آرتی عربی، کالامار تصریح کرد، بسیار خطرناک است که آمریکا به مسئولیت محمد بن سلمان، رهبر واقعی عربستان و ولیعهد این کشور اذعان کند، اما اقدامی را در حق وی اتخاذ نکند.

دولت آمریکا شامگاه جمعه گزارش خود در مورد کشته شدن جمال خاشقجی، روزنامه نگار سعودی را منتشر کرد. در این گزارش آمده است که محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان خاشقجی را به عنوان یک تهدید برای کشور خود دیده و معتقد بود که از خشونت به صورت گسترده تا جای لازم برای ساکت کردن وی حمایت کند.

در گزارش سازمان اطلاعات آمریکا آمده است، ولیعهد عربستان با کشتن جمال خاشقجی در سال ۲۰۱۸ موافقت کرده و احتمالاً دستور این کار را داده است.

این سند که قید محرمانگی از آن برداشته شده است، ۲۱ فرد را به عنوان افرادی عنوان کرد که سازمان اطلاعات آمریکا اطمینان بسیاری دارد که آنها در کشتن خاشقجی به نیابت از ولیعهد دست داشته یا در این کار مسئول هستند.

نظرات بینندگان