arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۰۵۱۸۸
تاریخ انتشار: ۲۳ : ۲۱ - ۱۲ اسفند ۱۳۹۹

انتقاد سخنگوی فراکسیون مستقلین ولایی از بیانیه نمایندگان در مورد FATF

سخنگوی فراکسیون مستقلین ولایی مجلس از بیانیه نمایندگان درباره تصمیم‌گیری مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره لوایح FATF انتقاد کرد. وی گفت: نظر ارجاعی به مجمع تشخیص مصلحت در مورد لوایح FATF نظر مجلس قبلی است و قانون اجازه نداده که مجلس جدید نظر رسمی جدیدی در این رابطه بدهد. لذا تعدادی از نمایندگان می‌خواهند به طور غیررسمی نظر خود را بیان کنند که این اشکالی ندارد اما این نظر امضاءکنندگان بیانیه است نه مجلس.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایسنا: سخنگوی فراکسیون مستقلین ولایی مجلس از بیانیه نمایندگان درباره تصمیم‌گیری مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره لوایح FATF انتقاد کرد.

غلامرضا نوری قزلجه در اخطاری در جلسه علنی نوبت سوم امشب (سه‌شنبه) مجلس با اشاره به احصاء وظایف و اختیارات مجمع تشخیص مصلحت نظام در قانون اساسی گفت: نظر ارجاعی به مجمع تشخیص مصلحت در مورد لوایح FATF نظر مجلس قبلی است و قانون اجازه نداده که مجلس جدید نظر رسمی جدیدی در این رابطه بدهد. لذا تعدادی از نمایندگان می‌خواهند به طور غیررسمی نظر خود را بیان کنند که این اشکالی ندارد اما این نظر امضاءکنندگان بیانیه است نه مجلس.

وی افزود: از منظر اصل 112 قانون اساسی اگر بیانیه‌ای که در مجلس قرائت شد، اعلام دیدگاه مجلس تذکر، یادآوری و یا تعیین تکلیف برای مجمع تشخیص مصلحت نظام باشد وجاهت ندارد و قطعا اعضای مجمع براساس وظیفه ذاتی و درایتشان تصمیم می‌گیرند.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس در پاسخ به این اخطار گفت: نمایندگان بیانیه‌ای دادند که 215 نفر آن را امضا کردند و این بیانیه طبق روال آیین‌نامه قرائت شد و اعتراضی به آن وارد نیست.

نظرات بینندگان