arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۰۵۲۳۳
تاریخ انتشار: ۳۷ : ۰۸ - ۱۳ اسفند ۱۳۹۹

ورود بن سلمان به خاک آمریکا ممنوع می‌شود؟ / دو طرح تحریمی علیه ولیعهد عربستان به مجلس نمایندگان آمریکا رفت

دو قانونگذار آمریکایی با ارائه طرح‌های جداگانه در رابطه با قتل "جمال خاشقچی" روزنامه نگار منتقد آل سعود خواستار تحریم "محمدبن سلمان" و جلوگیری از ورود ولیعهد سعودی به ایالات متحده شدند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: دو قانونگذار آمریکایی با ارائه طرح‌های جداگانه در رابطه با قتل "جمال خاشقچی" روزنامه نگار منتقد آل سعود خواستار تحریم "محمدبن سلمان" و جلوگیری از ورود ولیعهد سعودی به ایالات متحده شدند.

به گزارش الجزیره، "ایلهان عمر" نماینده دموکرات ایالت مینه سوتا در مجلس نمایندگان آمریکا سه شنبه شب با ارائه طرحی خواستار تحریم بن سلمان شد.

وی در بیانیه ای اعلام کرد: این آزمونی برای بشریت ماست. اگر آمریکا واقعا حامی آزادی بیان، دموکراسی و حقوق بشر است دلیلی وجود ندارد که بن سلمان تحریم نشود.

اداره مدیریت اطلاعات ملی آمریکا در گزارشی که جمعه منتشر شد بن سلمان را به طراحی قتل خاشقچی در سال ۲۰۱۸ میلادی در ساختمان کنسولگری عربستان در ترکیه متهم کرد.

دولت "جو بایدن" رئیس جمهوری آمریکا شماری از مقام های سعودی را تحریم کرد اما از مجازات بن سلمان امتناع کرد.

در همین حال، "تام مالینوفسکی" نماینده دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا نیز با ارائه لایحه ای خواستار جلوگیری از ورود بن سلمان به آمریکا شد.

وی گفت: اگر ما او را متهم به ارتکاب جرم کنیم و کاری برای مسؤولیت پذیر کردن وی نکنیم، موضع دولت آمریکا تضعیف می شود.

مالینوفسکی افزود: این لایحه به دنیا یادآور خواهد شد که در آمریکا هیچ کسی، خواه یک رئیس جمهوری یا یک شاهزاده، بالاتر از قانون نیست.

خاشقچی روزنامه نگار مخالف و منتقد آل سعود مهرماه سال ۹۷ زمانی که برای انجام یک کار اداری به ساختمان کنسولگری عربستان در استانبول ترکیه مراجعه کرد، به قتل رسید اما جسد او هیچ گاه پیدا نشد.

نظرات بینندگان