arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۰۵۲۷۶
تاریخ انتشار: ۳۲ : ۱۱ - ۱۳ اسفند ۱۳۹۹

وضعیت آب و هوا، امروز ۱۳ اسفند ۹۹ / ورود سامانه بارشی به کشور از فردا

طبق نقشه‌های هواشناسی از فردا یک سامانه بارشی از شمال غرب به کشور وارد خواهد شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

صدا و سیما: طبق نقشه‌های هواشناسی از فردا یک سامانه بارشی از شمال غرب به کشور وارد خواهد شد.

مرتضی ضرابی،‌ گفت: امروز شاهد بارش‌های پراکنده در بخش‌هایی از آذربایجان غربی و شرقی، اردبیل، زنجان، قزوین، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی خواهیم بود.

وی گفت: این شرایط در شب در استان‌های گیلان، مازندران و گلستان حاکم خواهد بود. از فردا یک سامانه بارشی از شمال غرب کشور وارد خواهد شد و استان‌های آذربایجان غربی و شرقی، اردبیل، کردستان، کرمانشاه، ایلام، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، شمال استان فارس، زنجان، قزوین، گیلان، مازندران و گلستان را در بر می‌گیرد و به تدریج به خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی خواهد رسید.

ضرابی افزود: این سامانه روز جمعه تقویت می‌شود و بیشتر استان‌های واقع در نیمه شمالی کشور و دامنه‌های زاگرس مرکزی مثل گلستان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویر احمد از بارش‌های این سامانه بهره مند می‌شوند.

وی گفت: این سامانه در مناطق کوهستانی و سردسیر به شکل برف رویت می‌شود. پیش بینی می‌کنیم آب‌های دریای خزر فردا و پس فردا مواج و متلاطم باشد.

ضرابی افزود: وزش باد در دامنه‌های جنوبی البرز، جنوب استان تهران، جنوب استان سمنان، بخش‌های شمالی اصفهان و مناطقی از استان قم و جنوب شرق کشور مثل یزد و کرمان و بخش‌هایی از خراسان جنوبی رخ می‌دهد. این پدیده در جنوب شرق کشور با گردو خاک و کاهش کیفیت هوا و دید افقی همراه است.

وی گفت: سرعت وزش باد روز جمعه در این مناطق بین ۶۰ تا ۹۰ کیلومتر در ساعت در نوسان است. در مناطق کوهستانی هم برای روز جمعه کولاک و برف را در ارتفاعات البرز و زاگرس دور از انتظار نمی‌بینیم.

نظرات بینندگان