arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۰۵۳۴۰
تاریخ انتشار: ۰۳ : ۱۸ - ۱۳ اسفند ۱۳۹۹

الکاظمی: بمباران عین الاسد قابل توجیه نیست / به گفتگوها برای خروج نیروهای بیگانه ادامه می دهیم

نخست وزیر عراق در واکنش به حمله موشکی به پایگاه عین الاسد گفت: چنین حملاتی قابل توجیه نیست و توسط گروههایی انجام می شود که هیچ گونه وابستگی واقعی به عراق ندارند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

شفقنا: نخست وزیر عراق در واکنش به حمله موشکی به پایگاه عین الاسد گفت: چنین حملاتی قابل توجیه نیست و توسط گروههایی انجام می شود که هیچ گونه وابستگی واقعی به عراق ندارند.

به گزارش خبرگزاری عراق، «مصطفی کاظمی» که در جلسه هیئت دولت این کشور سخن می گفت، اظهار کرد: حملاتی که پایگاههای نظامی عراق را هدف قرار می دهند تحت هیچ عنوان و یا نامی نمی توان توجیه کرد.

وی افزود: چنین حملاتی به پیشرفتی که عراق در حال محقق کردن آن چه در امر عبور از بحران اقتصادی و چه نقش فزاینده آن در زمینه دستیابی به امنیت و ثبات منطقه ای و بین المللی است، لطمه می زند.

کاظمی با تاکید بر اینکه دستگاههای امنیتی دستورالعمل های روشنی برای اتخاذ موضع قاطعانه در برابر چنین گروههایی با هر اسم و ادعایی دریافت کرده اند، افزود: مجازات مسببان چنین اقداماتی از هر جناحی که باشد به نفع حفظ اعتبار نیروهای امنیتی است.

نخست وزیر عراق تاکید کرد: هر طرفی که گمان می کند فراتر از دولت است یا اینکه قادر است دستور کارش را بر عراق یا آینده فرزندانش تحمیل کند، دچار توهم شده است.

وی افزود: مسئولیت ملی و اخلاقی ما در قبال مردم ایجاب می کند که به منطق سلاح اجازه ندهیم بر منطق دولت مقدم باشد.لازم است عراق خود را از درگیری های منطقه ای و بین المللی خارج و بر اساس اولویت های ناب عراقی اقدام کند و ما همۀ نیروهای سیاسی را به اتخاذ مواضع روشنی جهت حمایت از رویکرد دولت در این چارچوب و حمایت از مردم و دولت دعوت می کنیم.

کاظمی درباره حضور نیروهای خارجی در خاک عراق نیزگفت:در زمانی که آن نیروها به درخواست دولت عراق اینجا آمدند، این دولت ورود به گفتگوی راهبردی با آمریکا را برعهده گرفت که نتیجه آن تاکنون خروج ۶۰ درصد از نیروهای ائتلاف از عراق با زبان گفتگو بوده است نه زبان سلاح.

نخست وزیر عراق در پایان گفت: گفتگو و توافق بر سر جدول زمانی خروج نیروهای خارجی رزمی خارجی از کشور را ادامه خواهیم داد.

نظرات بینندگان