arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۰۵۴۸۳
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۱۴ - ۱۴ اسفند ۱۳۹۹

گروسی: یک جلسه فنی با ایران در ماه آینده برنامه‌ریزی شده

«رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در کنفرانسی خبری گفت یک جلسه فنی با ایران در ماه آینده برنامه‌ریزی شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

گروسی: یک جلسه فنی با ایران در ماه آینده برنامه‌ریزی شدهایرنا: رافائل گروسی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگاران ابراز امیدواری کرد که نتیجه این مذاکرات فنی رضایت بخش باشد و تا پیش از برگزاری نشست آتی شورای حکام مسائل باقی‌مانده حل و فصل شود.

وی افزود که اعضای شورای حکام از توافق به دست آمده در این زمینه حمایت کرده‌اند.

پیشتر غریب آبادی سفیر و نماینده دائم ایران نزد سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین روز پنجشنبه با اعلام خبری کوتاهی به خبرنگاران گفت: در اثر تلاش های گسترده دیپلماتیک، فرایند صدور قطعنامه ضد ایرانی در شورای حکام متوقف شد.

غریب آبادی ضمن انتقاد از اقدامات با انگیزه های سیاسی و سوءاستفاده از آژانس برای مقاصد چانه زنی، از هوشیاری و تدابیر اعضای آژانس، بویژه شورای حکام و مدیرکل، در تلاش های خود برای جلوگیری از ایجاد تنش های غیر ضروری و حفظ فرصت های موجود برای دیپلماسی، استقبال کرد.

نماینده دائم کشورمان افزود: توضیحات بیشتری را در این رابطه بعد از نشست امروز شورای حکام ارائه خواهد کرد.

سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه هم در توضیح تحول امروز در آژانس بین المللی انرژی اتمی اظهار داشت: با تلاش های فشرده دیپلماتیک در تهران، وین و پایتختهای همه اعضای شورای حکام و به ویژه سه کشور اروپایی، و همچنین همراهی چین و روسیه، طرح قطعنامه منتفی شد.

سخنگوی وزارت امور خارجه اضافه کرد: تحول امروز میتواند مسیر دیپلماسی را که ایران و آژانس باز کرده اند، حفظ نموده و زمینه را برای اجرای کامل تعهدات از سوی تمامی طرف های برجامی فراهم آورد.

خطیب زاده تاکید کرد: ایران امیدوار است، طرف های مشارکت کننده در برجام بتوانند با استفاده از این فرصت و با همکاری جدی، اجرای کامل برجام از سوی همه را تضمین نمایند.

نظرات بینندگان