arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۰۵۵۱۴
تاریخ انتشار: ۴۹ : ۱۸ - ۱۴ اسفند ۱۳۹۹

روسیه: عقب نشینی تروئیکای اروپا از پیش نویس قطعنامه علیه ایران راه دیپلماسی را باز می کند

«میخائیل اولیانوف» نماینده دائم روسیه در نهادهای بین المللی در توییتی که امروز(پنج شنبه) منتشر کرده، نوشت: تروئیکای اروپا رسما به شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی اطلاع داده است که پیش نویس قطعنامه مذکور را به رای نخواهد گذاشت. وی ادامه داد: عقلانیت حاکم گشت. این قطعنامه منجر به تشدید کنترل نشده اوضاع می شد و اکنون جای دیپلماسی وجود دارد. این مقام روس همچنین نوشت: در نهایت، رویکرد روسیه در جلوگیری از تشدید ساختگی و اتکا به دیپلماسی حاکم گشت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

شفقنا: روسیه از تصمیم فرانسه، انگلیس و آلمان در مورد عقب نشینی از طرح خود برای تصویب پیش نویس قطعنامه ای در انتقاد از ایران در شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی استقبال و تاکید کرد که این امر از تشدید اوضاع جلوگیری کرده و راه را برای دیپلماسی باز می کند.

به گزارش آرتی، «میخائیل اولیانوف» نماینده دائم روسیه در نهادهای بین المللی در توییتی که امروز(پنج شنبه) منتشر کرده، نوشت: تروئیکای اروپا رسما به شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی اطلاع داده است که پیش نویس قطعنامه مذکور را به رای نخواهد گذاشت.

وی ادامه داد: عقلانیت حاکم گشت. این قطعنامه منجر به تشدید کنترل نشده اوضاع می شد و اکنون جای دیپلماسی وجود دارد.

این دیپلمات روس تاکید کرد که شورای حکام آژانس به بحث ها در مورد پرونده ایران ادامه خواهد داد و بحث ها با لحنی سازنده تر از انچه پیش از این انتظار می رفت، ادامه خواهد یافت.

این مقام روس همچنین نوشت: در نهایت، رویکرد روسیه در جلوگیری از تشدید ساختگی و اتکا به دیپلماسی حاکم گشت.

نظرات بینندگان