arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۰۵۵۱۶
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۱۸ - ۱۴ اسفند ۱۳۹۹

رونمایی از برنامه اتحادیه اروپا؛ کاهش ۷۶ میلیون نفری محرومان تا ۲۰۳۰

کمیسیون اتحادیه اروپا روز پنجشنبه اهداف برنامه احیای اقتصادی ۲۷ کشور عضو را برای کاهش فقر، نابرابری و تقویت آموزش و اشتغال‌زایی اعلام کرد؛ برنامه‌ای با افق ۲۰۳۰ که بر اساس بودجه مشترک و به منظور غلبه بر تبعات همه‌گیری کرونا تدوین شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

یورونیوز: کمیسیون اتحادیه اروپا روز پنجشنبه اهداف برنامه احیای اقتصادی ۲۷ کشور عضو را برای کاهش فقر، نابرابری و تقویت آموزش و اشتغال‌زایی اعلام کرد؛ برنامه‌ای با افق ۲۰۳۰ که بر اساس بودجه مشترک و به منظور غلبه بر تبعات همه‌گیری کرونا تدوین شده است.

والدیس دومبروفسکی، معاون اجرایی کمیسیون اتحادیه اروپا در امور اقتصادی در تشریح جزئیات این برنامه گفت که سطح اشتغال افراد در سن کار از ۷۳ درصد در سال ۲۰۱۹ باید به ۷۸ درصد در سال ۲۰۳۰ برسد و شکاف موجود بین تعداد زنان و مردان شاغل در این اتحادیه باید به نصف کاهش یابد. آقای دومبروفسکی هدف دیگر این برنامه را کاهش تعداد جوانان بیکار و غیر دانشجو از ۱۲.۶ درصدی فعلی به ۹ درصد اعلام کرد.

معاون کمیسیون اتحادیه اروپا کمیسیون گفت:«با توجه به این که انتظار می رود بیکاری و نابرابری‌ها در پی همه‌گیری موجود افزایش یابد،‌ برنامه ما بر خلق فرصت ایجاد مشاغل با کیفیت‌تر‌، بالا بردن توانمندی نیروی کار و کاهش فقر و محرومیت از طریق هدایت درست منابع متمرکز است.»

به گفته او، هدف دیگر این برنامه کاهش جمعیت در خطر فقر و محرومیت اجتماعی از ۹۱ میلیون نفر در سال ۲۰۱۹ به ۱۵ میلیون نفر در سال ۲۰۳۰ است. همچنین در این برنامه مقرر شده تا تعداد افراد بزرگسالی که از طریق آموزش سالانه برای ایفای نقش در اقتصاد سبز و دیجیتالی آماده می‌شوند، افزایش یابد و توسعه اقتصاد سبز و دیجیتالی در اتحادیه اروپا از ۴۰ درصد فعلی به ۶۰ درصد اهداف مقرر خود برسد.

معاون اجرایی کمیسیون اتحادیه اروپا خطر نشان کرد که این سه هدف اصلی در زمینه اشتغال، فقر و توسعه اقتصاد سبز و دیجیتالی در عین حالی که بلندپروازانه به نظر می‌رسد، واقع‌بینانه است. این برنامه برای نهایی شدن و ورود به فاز اجرا باید به تایید رهبران اتحادیه اروپا برسد.

نظرات بینندگان