arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۰۵۵۱۸
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۱۹ - ۱۴ اسفند ۱۳۹۹

گزینه تصدی معاونت پنتاگون: تحریم‌ها نباید تا بازگشت ایران به تعهداتش رفع شوند / از سیاست «پایبندی در برابر پایبندی» درباره برجام حمایت می‌کنم

«کالین کال»، گزینه تصدی سمت معاون وزیر دفاع در امور سیاسی گفت تحریم‌ها علیه ایران نباید تا زمان بازگشت این کشور به تعهداتش در توافق هسته‌ای رفع شوند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس: «کالین کال»، گزینه تصدی سمت معاون وزیر دفاع در امور سیاسی گفت تحریم‌ها علیه ایران نباید تا زمان بازگشت این کشور به تعهداتش در توافق هسته‌ای رفع شوند.

او که در جلسه بررسی صلاحیت خود در کمیته نیروهای مسلح مجلس حضور داشت از ترور سردار قاسم سلیمانی، فرمانده سابق نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز حمایت کرد.

کالین کال به سئوال سناتوری که پرسیده بود که آیا دنیا بدون سردار سلیمانی به مکان بهتری تبدیل شده پاسخ مثبت داد، اما گفت از تبعات تنش‌زای اقدام ترامپ در انجام این عملیات نگران بوده است.

کالین کال همچنین گفت که از اقدام دولت ترامپ در انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به بیت‌المقدس هم حمایت می‌کند. او همچنین گفت که تحریم‌های «حقوق بشری» و «تروریستی» علیه ایران باید حفظ شوند و تحریم‌های هسته‌ای نیز تا هنگام بازگشت ایران به پایبندی به تعهداتش در برجام نباید رفع شوند. 

کالین کال در بخش دیگری از اظهاراتش خاطرنشان کرد که از سیاست «پایبندی در برابر پایبندی» درباره برجام حمایت می‌کند اما این سیاست باید وسیله‌ای برای مهار برنامه موشک‌های بالیستیک ایران باشد.

کالین کال در ادامه این جلسه دلیلش مخالفتش با سیاست موسوم به «فشار حداکثری» علیه ایران را اینطور توصیف کرد: «نگرانی من درباره فشار حداکثری این بود که ایران را به سمت شتاب دادن به برنامه هسته‌ای خود و دامن زدن به اقدامات تحریک‌آمیزش برای به دست آوردن اهرم فشار ترغیب خواهد کرد. هر دوی این اتفاقات رخ داده‌اند.»

مقام‌های دولت «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا در روزهای گذشته اعلام کرده‌اند که  قصد دارند آمریکا را به توافق هسته‌ای برجام بازگردانند.

با وجود این، دولت جدید آمریکا هنوز ساز و کار خود برای بازگشت به توافق هسته‌ای را مشخص نکرده. اعضای تیم بایدن در اظهاراتی مبهم می‌گویند قصد دارند از بازگشت به برجام به عنوان مبنایی برای «قوی‌تر و طولانی‌تر کردن» توافق هسته‌ای استفاده کنند.

نظرات بینندگان