arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۰۵۵۶۷
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۰۹ - ۱۵ اسفند ۱۳۹۹

پنتاگون: چالش شماره یک ما، چین است

وزیر دفاع آمریکا در پیامی به نیروهای مسلح، چین را چالش شماره یک این وزارت خانه دانست و گفت: رویکرد ما به چین برای پیشبرد سیاست داخلی و خارجی ایالات متحده خواهد بود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: وزیر دفاع آمریکا در پیامی به نیروهای مسلح، چین را چالش شماره یک این وزارت خانه دانست و گفت: رویکرد ما به چین برای پیشبرد سیاست داخلی و خارجی ایالات متحده خواهد بود.

به گزارش ایرنا، لوید آستین شامگاه پنج‌شنبه در این پیام افزود: من به عنوان وزیر دفاع متعهد هستم تا اطمینان حاصل کنم که این وزارتخانه افراد ، اولویت ها و هدف مأموریت را برای ادامه دفاع از ملت ما در برابر دشمنان خارجی و داخلی درست می کند.

وی دفاع از ملت، مراقبت از مردم آمریکا و موفقیت در کار گروهی را سه اولویت کاری در پنتاگون دانست و ادامه داد: بزرگترین چالش امنیتی که مردم ما را تهدید می‌کند، کووید-۱۹ است. این وزارت به حمایت از تلاش های دولت فدرال برای شکست بیماری، دفاع از نیروی مسلح در برابر آن و همکاری با شرکای داخلی و بین‌المللی برای محافظت از مردم ما در برابر ویروس‌های جدید و مرگبار آینده ادامه خواهد داد.

رئیس پنتاگون اضافه کرد: چین را به عنوان چالش در اولویت قرار دهید. این وزارتخانه چین را به عنوان چالش شماره یک گام ما، در اولویت قرار می‌دهد و مفاهیم عملیاتی، توانایی‌ها و برنامه‌های مناسب برای تقویت بازدارندگی و حفظ مزیت رقابتی ما را توسعه می‌دهد.

آستین تاکید کرد: ما اطمینان خواهیم داد که رویکرد ما درمورد چین برای پیشبرد اولویت‌های ما در هماهنگی داخلی و همسو با سیاست کلی دولت در داخلی و خارج خواهد بود که با اتحادها و شراکت‌های ما تقویت می‌شود و به صورت دو حزب در کنگره پشتیبانی می‌شود.

نظرات بینندگان