arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۰۵۵۹۶
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۶ - ۱۶ اسفند ۱۳۹۹

صبحانه خبری / اول صبح این خبر‌ها را از دست ندهید / درخواستی برای دیدار بایدن با روحانی / ادعای بنی گانتز درمورد حمله به ایران / محسن رضایی رئیس جمهور نظامی را با امیرکبیر مقایسه کرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

حملات به سفارت آمریکا به درخواست اسرائیل انجام
«شیخ قیس الخزعلی»، دبیرکل جنبش عصائب اهل الحق عراق گفت که سفارت آمریکا استحقاق این را دارد که هدف قرار گیرد ولی عصائب اهل الحق به این باور نرسیده است که علیه این سفارتخانه اقدامی انجام دهد. او گفت که بیشتر حملات به سفارت آمریکا در بغداد همزمان با سفرهای فرمانده نیروی قدس سپاه پاسرداران انقلاب اسلامی به عراق صورت می‌گرفت و این حملات به درخواست اسرائیل و با عاملیت عراقی‌ها انجام می‌شود.

درخواستی برای دیدار بایدن با روحانی
هیل ارگان کنگره آمریکا هیل در یادداشتی خواستار دیدار روحانی و بایدن شده است. این نشریه نوشت: سی و سه سال قبل، رئیس جمهور ریگان دستیاران خود را برای دیدار با گروهی از میانه روها به ایران فرستاد. روحانی در آن زمان یک مشاور ارشد سیاست خارجی ۳۷ ساله بود. امروز وقت آن رسیده تا بایدن با تجربه راهبرد ریگان-ترامپ، گفتگو با روحانی را کلید بزند. جلسه گفتگوی بایدن- روحانی بهترین راه برای کاهش تنش های خاورمیانه است. کاهش درگیری های منطقه ای همچنین تنها راه برای آغاز گفتگوها پیرامون برنامه موشکی ایران و پشتیبانی از گروه های نیابتی است. دیدار بین بایدن و روحانی، تندروهای هر دو کشور را تضعیف می کند. هر دو جناح، مخالف گفتگوهای دیپلماتیک هستند.

محسن رضایی رئیس جمهور نظامی را با امیرکبیر مقایسه کرد
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام عنوان کرد: امیرکبیر را ببینید او ابتدا امیرنظام بود و بعد امیرکبیر شد و موضوع کاندیدای نظامی هم در ایران همین است. محسن رضایی افزود: امیرکبیر قبل از آنکه مسئولیت صدراعظمی را در دولت برعهده بگیرد، به مدت طولانی در نیروهای مسلح بود و ۳ لقب قبلی او یعنی مستوفی نظام، وزیر نظام، امیر نظام نشان می دهد که کارنامه او در بخش نیروهای مسلح بوده و به پشتوانه ان تجربه توانست، مدیریت اجرایی کشور را ظرف مدت کوتاهی متحول کند. رضایی گفت: اگر نظامیان بر سر کار بیایند دست دزدها را قطع می کنند و تا آخرین قطره ای که از بیت المال رفته به خزانه باز می گردانند و به دست مردم می رسانند. 

کاهش عجیب مصرف گوشت در کشور
رئیس شورای تامین کنندگان دام کشور گفت: با کاهش تقاضا از سوی پر مصرف ها، میزان مصرف گوشت قرمز نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۰ درصد کاهش یافته است.

رهبر معظم انقلاب: گرانی راه‌حل دارد؛ راه‌حل‌های موردنظر کارشناسان را به مسئولان گفته‌ایم
رهبر معظم انقلاب اسلامی با ابراز ناخرسندی از گرانی‌ها و مشکلات معیشتی، افزودند: این وضع در آستانه عید غصه بزرگی ایجاد کرده است. البته اجناس مانند میوه‌ها فراوان است اما قیمت‌ها بسیار بالا است که سود این قیمت بالا هم به جیب باغداران زحمتکش نمی‌رود بلکه نصیب دلالها و واسطه‌های سودجو می‌شود و ضرر آن به مردم می‎رسد.

آخرین آمار کرونا در ایران
سخنگوی وزارت بهداشت گفت: تاکنون یک میلیون و ۶۷۳ هزار و ۴۷۰ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۸۱ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت منتهی به ظهر ۱۵ اسفند، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۶۰ هزار و ۵۱۲ نفر رسیده است.

ادعای بنی گانتز درمورد حمله به ایران
وزیر جنگ اسرائیل مدعی است که ارتش این رژیم در حال بازنگری در طرح‌های خود برای کسب آمادگی جهت یک حمله احتمالی به تأسیسات هسته‌ای ایران است. «بنی گانتز» گفت مدعی شد: «چنانچه جهان آنها [ایران] را پیش‌تر متوقف کند، خیلی خوب است. اما اگر این اتفاق نیفتد، ما باید به طور مستقل و جدا ایستادگی کنیم و ما باید خودمان از خودمان دفاع کنیم».

رشد اقتصادی ایران مثبت شد
بر اساس گزارش مرکز آمار ایران در پاییز امسال رشد اقتصادی کشور، به مثبت ۰.۸ درصد و رشد اقتصادی بدون نفت به مثبت ٠.٢ درصد رسیده است.

 

نظرات بینندگان