arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۰۵۶۴۱
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۲۰ - ۱۵ اسفند ۱۳۹۹

رییس سازمان زندان‌ها: حضور بیش از ۲۰۰ هزار زندانی در زندان های کشور

رئیس سازمان زندان ها دردیدار با نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی گفت: هدف گذاری ما برای اشتغال ۵۰ درصدی محکومان واجد شرایط در زندان ها تا پایان سال جاری هم اکنون محقق شده است که این مساله برای اولین بار در کشور به وقوع پیوسته است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایسنا: محمدمهدی حاج محمدی روز جمعه در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی گفت: این رسانه ها تلاش می کنند با سوءاستفاده از وضعیت زندان ها، به همه در داخل و خارج از کشور القا کنند که نظام جمهوری اسلامی به حقوق زندانیان بی اعتنا است.

وی با تاکید بر اینکه این تهدید علیه نظام جمهوری اسلامی را باید به فرصت تبدیل کرد، اظهار داشت: زندان ها در جمهوری اسلامی محلی برای هدایت و تربیت انسان ها بوده و در این راستا بحث حرفه آموزی و اشتغال که نقش محوری را در اصلاح و تربیت زندانیان ایفا می کند، جزو اولویت های سازمان زندان های کشور قرار دارد.

رییس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور با بیان اینکه هم اکنون بیش از ۲۰۰ هزار زندانی در زندان های کشور وجود دارد و جمعیتی بیش از آن نیز سالانه به آن ها رفت و آمد می کنند، گفت: بر اساس هدف گذاری ۵۰ درصدی محکومان و زندانیان واجد شرایط برای اشتغال تا پایان امسال، این موضوع محقق شده است.

حاج محمدی ادامه داد: در طول سال های پس از انقلاب اسلامی رقم اشتغال زندانیان بیش از ۲۰ درصد نبوده در حالی که تنها در آذربایجان شرقی این رقم به ۵۹ درصد رسیده است و این موضوع نشان از توجه نظام جمهوری اسلامی به اصلاح و تربیت انسان ها حتی در داخل زندان هاست.

وی با اشاره به اینکه بر اساس تاکیدات رییس قوه قضاییه این رقم در سال آینده باید به ۸۰ درصد برسد، یادآوری کرد: برای زندانیان در داخل زندان ها فرصت حرفه آموزی فراهم شده و آن ها می توانند در مدت حضور در زندان از این فرصت برای حرفه آموزی استفاده کنند.

رییس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور با اشاره به اینکه عملکرد سازمان زندان ها می تواند خروجی فعالیت های بخش های مختلف قوه قضاییه باشد، گفت: مردم می توانند بر اساس عملکرد این سازمان به عملکرد قوه قضاییه نمره دهند.

عضو شورای عالی قوه قضائیه افزود: با عملکرد مثبت سازمان زندان های کشور، برای خیلی از مجرمان زندانی در زندان ها فرصتی فراهم می شود تا خیلی از سوءتفاهم های آن ها در خصوص عملکرد قوه قضاییه رفع شود.

وی با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه زندان ها باید آموزشگاه نیکی باشد، اظهار داشت: جمعیت زیادی به طور ۲۴ ساعته در اختیار زندان هستند و باید با نگاه و رفتار مثبت برای اصلاح و تربیت آن ها تلاش کرد.

حاج محمدی با اشاره به طرح شهید لاجوردی در قوه قضاییه، ادامه داد: با اجرای این طرح امکان مشارکت مردم در امور زندان های کشور فراهم شده است و مردم می توانند در این زمینه با این زندان های کشور همکاری کنند.

نظرات بینندگان