arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۰۵۶۴۷
تاریخ انتشار: ۱۷ : ۲۱ - ۱۵ اسفند ۱۳۹۹

واکسن «اسپوتنیک وی» بالاتر از «فایزر» قرار گرفت

حساب توئیتری شرکت سازنده واکسن روسی "اسپوتنیک وی" اعلام کرد که این واکسن از از نظر تأییدیه‌های قانونی در رده دومین واکسن محبوب علیه بیماری کووید - ۱۹ در جهان قرار گرفت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: شرکت سازنده واکسن روسی "اسپوتنیک وی" اعلام کرد که این واکسن از از نظر تأییدیه‌های قانونی در رده دومین واکسن محبوب علیه بیماری کووید - ۱۹ در جهان قرار گرفت.

حساب توئیتری این واکسن روسی روز جمعه با اعلام این خبر نوشت: «اسپوتنیک وی اکنون از نظر تأییدیه‌های قانونی دومین واکسن کووید محبوب در جهان است. از این اعتماد متشکریم.»

واکسن "اسپوتنیک وی" ساخت موسسه میکروبیولوژی و اپیدیمیلوژی گامالیا نخستین واکسن ثبت‌شده در جهان است. این واکسن در حال حاضر به طور گسترده در روسیه و ده‌ها کشور دیگر استفاده می‌شود.

بر همین اساس واکسن روسی "اسپوتنیک وی" با پشت سر گذاشتن "فایزر" به دومین واکسن کرونای جهان از نظر تعداد تأییدیه‌های قانونی تبدیل شد.

به گزارش رسانه های روسی، واکسن AstraZeneca در حال حاضر با تایید در ۴۹ کشور نخستین واکسن کرونای جهان از نظر تعداد تاییدیه است. در این رتبه بندی "اسپوتنیک وی" با ۴۵ کشور در رتبه دوم و فایزر با ۴۳ کشور در رتبه سوم قرار دارند. در رتبه های بعدی واکسن مدرنا (۱۹ کشور) و سپس سه واکسن چینی، Sinopharm (۱۸ کشور)، Sinovac (۱۶ کشور) و CanSino (۴ کشور) قرار دارند.

سومین محموله از واکسن "اسپوتنیک وی" به میزان ۲۰۰ هزار دوز دیروز (پنجشنبه) از مسکو به ایران ارسال شد.

محموله های اول و دوم ۱۶ و ۳۰ بهمن به میزان ۱۲۰ هزار دوز به ایران ارسال و بر اساس قرارداد امضا شده بین وزارت بهداشت ایران و صندوق سرمایه گذاری های مستقیم روسیه صدها هزار دوز دیگر از واکسن «اسپوتنیک وی» به تدریج به ایران ارسال می شود.

واکسیناسیون شهروندان جمهوری اسلامی ایران برای پیشگیری از ابتلا به بیماری کووید۱۹ با واکسن "اسپوتنیک وی" از روسیه ۲۱ بهمن آغاز شده است.
به گفته کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه قرار است بزودی خط تولید مشترک این واکسن در ایران آغاز شود.



نظرات بینندگان