arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۰۵۶۸۳
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۰۸ - ۱۶ اسفند ۱۳۹۹

وال استریت ژورنال: بایدن حمله دوم به سوریه را ۳۰ دقیقه قبل از انجام، لغو کرد

وال استریت ژورنال فاش کرد که جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا پس از دریافت اطلاعاتی در مورد حضور کودکان و زنان در یکی از اهداف مورد نظر، حمله هوایی دوم به سوریه را در ۲۵ فوریه لغو کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایسنا: وال استریت ژورنال فاش کرد که جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا پس از دریافت اطلاعاتی در مورد حضور کودکان و زنان در یکی از اهداف مورد نظر، حمله هوایی دوم به سوریه را در ۲۵ فوریه لغو کرد.

این روزنامه نوشت، این دستور ۳۰ دقیقه قبل از انجام حملات صادر شد و پس از آن صورت گرفت که جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا این اطلاعات را به رئیس جمهور منتقل کرد.

به گزارش وال استریت ژورنال بایدن، پس از آن به لوید آستین، وزیر دفاع دولتش توصیه کرد تنها یک حمله به سوریه صورت بگیرد و حدود ساعت ۱:۳۰ بامداد به وقت سوریه ، حمله صورت گرفت.

طبق گزارش سی.ان.ان ، حمله آمریکا محوطه ای در نزدیکی مرز عراق و سوریه را هدف قرار داد و بمب هایی به وزن ۲۲۶ کیلوگرم در این حملات استفاده شد.

جان کربی، سخنگوی پنتاگون گفت که دو جنگنده از نوع اف-۱۵‌ای (F-15E) نیروی هوایی، هفت موشک شلیک کردند که در نتیجه آن ۹ تاسیسات، آن محدوده نابود شد به دو تاسیسات دیگر آسیب جدی وارد آمد.

این حملات که نخستین اقدام نظامی دولت بایدن بود هدف انتقادهایی در داخل قرار گرفت و دموکرات‌ها گفتند که حملات هوایی بدون مجوز انجام شده است.

تیم کین، سناتور ایالت ویرجینیا و از حزب دموکرات گفت: اقدام نظامی تهاجمی بدون تصویب کنگره در زمانی که وضعیت فوق‌العاده‌ای وجود ندارد، مطابق قانون اساسی نیست.

سناتور کریس مورفی نیز تاکید کرد که این حمله باید مجوز کنگره را دریافت می‌کرد.

همچنین آمریکا مدعی شده بود که عراق در این حمله به واشنگتن کمک کرده اما عراق این خبر را تکذیب کرد و بعدا آمریکا حرفش را تغییر داد و گفت که از اطلاعات عراق استفاده نکرده است.

روسیه نیز در واکنش به این حمله بیانیه ای را صادر و اقدام نظامی دولت بایدن را محکوم کرد و آن را نقض قوانین بین المللی دانست.

نظرات بینندگان