arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۰۵۷۶۴
تاریخ انتشار: ۳۲ : ۱۳ - ۱۶ اسفند ۱۳۹۹

زشت و زیبای فرهاد با فراز کمالوند!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سید مهدی فاطمی: فرهاد مجیدی در بازگشت مجدد به استقلال تغییراتی در کادر فنی‌اش ایجاد کرده که موافقان و مخالفان زیادی را به واکنش وا داشته است.

مهم‌ترین و جنجال برانگیز ترین تصمیم مجیدی انتخاب فراز کمالوند به عنوان مدیر فنی و یا دستیار اول بود که صدای برخی پیشکسوتان و هواداران آبی را درآورد. آنها معتقدند استقلال باید توسط استقلالی‌ها اداره شود! منتقدین حضور کمالوند را در شأن باشگاه پر افتخارشان نمی‌دانند. فضای مجازی پر شده از مصاحبه او در حمایت از تیم رقیب! اما صرف نظر از توانمندی و یا ناتوانی فنی کمالوند بد نیست نیم نگاهی به فوتبال حرفه‌ای دنیا داشته باشیم آنجا که در انگلستان مهد فوتبال دنیا کسی بابت کلوپ ، گواردیولا ، مورینیو ، سولشیر و ده‌ها مربی خارجی دیگر شاغل در لیگ های جزیره و عدم بکار گیری ستاره های نامدار پیشین تیم‌ها ، مدیران باشگاه‌ها را مؤاخذه نمی‌کند! در اسپانیا هیچ کس مشکلی با سرمربیگری زیدان الجزایری الاصل فرانسوی در رئال، رونالد کومان هلندی در بارسا و سیمونه آرژانتینی در اتلتیکو ندارد. فوتبال قبیله ای و بر اساس تعصبات منفی و گرایشات هواداری در هیچ نقطه‌ای از دنیای توپ گرد و مستطیل سبز دیده نمی‌شود ، مگر آنکه از مسیر رشد و پیشرفت باز مانده باشد.

مجیدی گرچه طی سال‌های اخیر با استقلال و تیم امید به تجاربی در فوتبال دست یافته است لکن هنوز در ابتدای مسیر موفقیت قرار داشته و نیازمند همراهانی با تجربه و میدان دیده است. انتخاب لاجرم او به عنوان جانشین فکری البته تایید کننده شایستگی بی‌چون و چرای او نیست که جوانی و ناپختگی می‌تواند مانع بزرگی بر سر بلند پروازی‌های اسطوره محبوب آبی‌ها باشد.

عملکرد فکری و کادر تماماً استقلالی‌اش که موجبات نارضایتی طرفداران را فراهم آورده بود سبب شده تا آبی دوستان به همه گزینه های احتمالی با دید روشن و امیدوار بنگرند. از قضا یکبار دیگر فرهاد مجیدی دم دستی‌ترین گزینه پیش روی مدیرعامل و هیات مدیره بود .کسی که به‌واسطه جایگاه مناسبی که نزد هواداران دارد بیاید و خرابی‌های دوران فکری را بازسازی کند. غافل از اینکه هر ساختنی مستلزم بهره‌گیری از ابزار و ملزومات است که شماره هفت استقلال از خیلی نیازمندی‌ها محروم است. او از فاکتور مهم تجربه بی بهره است اما سعی کرده این اشکال را با آوردن کمالوند که در عین جوانی، مربی با تجربه‌ای محسوب می‌شود تا حدودی جبران کند. سرمربی سابق تراکتور سازی، نفت آبادان و ... گرچه گرایشات رنگی هواداری به سمت تیم رقیب دارد اما آنها که از نزدیک او را میشناسند میدانند بر سر فوتبال با عزیزترین کسان خود نیز مدارا نمی‌کند.

در‌ کشتی، فنی داریم به نام زشت و زیبا که شروع آن با روی پل رفتن مجری فن است و ظاهری نامطلوب دارد اما در ادامه به زیبایی موجب سرنگون شدن حریف می‌گردد! قرار گرفتن فراز کمالوند در‌ کنار مجیدی از آن جهت که بهانه به دست مخالفان داده و فشار و حمله برخی پیشکسوتان و رسانه های هواداری باشگاه را متوجه او و کادر فنی اش کرده است صورت زشت و ظاهری ماجراست اما چنانچه همخوانی و هماهنگی بین این دو برقرار شده ،و ضعف‌های مفرط تاکتیکی استقلال دوران فکری بر‌طرف گردد ، زیبایی فن مجیدی رخ نمایان کرده و همه هواداران از آن لذت خواهند برد.

فراز کمالوند با توجه به تجارب زیادی که از سال‌ها نشستن روی نیمکت تیم‌های مختلف لیگ برتر و ‌‌لیگ یک بدست آورده و شناخت کاملی که از فوتبال امروز ایران دارد می تواند نقش اصلی در حل معادلات تیم استقلال ایفا کند. او و فرهاد مجیدی می‌توانند مکمل یکدیگر شده و استقلال را سریع‌تر از همه پیش بینی ها به مسیر قهرمانی بازگردانند.

نظرات بینندگان