arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۰۵۷۹۹
تاریخ انتشار: ۴۲ : ۱۷ - ۱۶ اسفند ۱۳۹۹

وزیر اقتصاد: ایران به حق خود در پول‌های بلوکه شده در عراق می‌رسد

وزیر امور اقتصادی و دارایی درباره آزادسازی منابع ارزی بلوکه شده در عراق گفت: ایران به حق خود می‌رسد و این فشارهای غیرمنطقی کاهش می‌یابد و امیدواریم این منابع جهت تسهیل فعالیت‌های اقتصادی هزینه شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: «فرهاد دژپسند» در حاشیه نشست هم اندیشی کارآفرینان و تولیدکنندگان با وزیر امور اقتصادی و دارایی در جمع خبرنگاران درباره آزادسازی منابع ارزی از عراق نیز گفت: قرار است در این خصوص رییس بانک مرکزی به صورت مستند و دقیق اطلاع‌رسانی کند.

وی افزود: اما به طور کلی ایران به حق خود می‌رسد و این فشارهای غیرمنطقی کاهش می‌یابد و امیدواریم این منابع جهت تسهیل فعالیت‌های اقتصادی هزینه شود.

دژپسند درخصوص نشست با کارآفرینان و تولیدکنندگان گفت: برای اینکه در جریان مشکلات تولیدکنندگان و بخش خصوصی قرار بگیریم سفرهای استانی انجام می‌دهیم یا جلسات دوره‌ای برگزار می‌کنیم که به دلیل شرایط کرونا این مهم اتفاق نیفتاده بود که امروز این جلسه با حضور فعالان اقتصادی برگزار شد.

وی افزود: اغلب تولیدکنندگان در مورد تامین مالی به خصوص برای سرمایه‌ در گردش ناراضی بودند که باید بگویم در ۱۰ ماهه امسال ۱۴۰۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی پرداخت شد.

وزیر اقتصاد درباره تغییر تاریخ انتخابات هیات‌ مدیره شرکت‌های استانی سهام عدالت، گفت: قرار بود زمان‌بندی لازم در جلسه روز سه شنبه هفته گذشته تعیین شود و اصلا زمان‌بندی قطعی انجام نشده بود که بگوییم به تعویق افتاده است.

وی افزود: در جلسه شورا مطرح شد قرار بود این انتخابات در سال ۹۹ انجام شود اما طبق گزارشات ارسال هنوز کاندیداها در برخی استان‌ها به اندازه کافی نیست و نتیجه استعلام‌ها برای برخی افراد ارسال نشده بنابراین به زمان دیگری موکول شده و این زمان وقتی خواهد بود که ملزومات مورد نیاز برگزاری انتخابات سالم و فراگیر فراهم شود.

دژپسند ادامه داد: با توجه به اینکه تعداد زیادی از سهامداران حدود ۳۰ میلیون نفر در ۳۱ استان باید در این انتخابات شرکت کنند و باید دقت‌های لازم انجام شود.

وی اظهارداشت: اعضای شورای عالی بورس هم طبق بررسی‌های انجام شده با پیشنهاد وزارت اقتصاد برای برگزاری انتخابات رقابتی موافقت کردند فعلا این انتخابات به تعویق بیفتد زیرا برخی از این موارد در اختیار وزارت اقتصاد و سازمان بورس نیست.

بانک‌ها به دنبال تملیک بنگاه‌ها نیستند

وزیر اقتصاد در ادامه درخصوص تملیک بنگاه‌های اقتصادی بدهکار بانکی گفت: وقتی بانک به بنگاهی تسهیلات اعطا می‌کند انتظار دارد طبق زمان‌بندی بازپرداخت انجام شود تا بتواند این منابع را برای واحدهای دیگر استفاده کند و برخی از بنگاه‌ها نمی‌توانند بازپرداخت کنند و این تسهیلات سپرده افراد است و بانک به وکالت سپرده‌گذاران تسهیلات اعطا می‌کند بنابراین باید حقوق آنها را پیگیری کند.

وی تصریح کرد: نتیجه بررسی‌ها نشان می‌دهد بانک‌ها تا جایی که بتوانند به دنبال تملیک بنگاه‌ها نیستند.

نظرات بینندگان