arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۰۵۸۱۸
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۱۹ - ۱۶ اسفند ۱۳۹۹

جهانگیری: راه‌آهن ایران به دریای مدیترانه متصل می‌شود

معاون اول رییس جمهوری با بیان اینکه راه آهن ایران تقریبا به کل دنیا متصل است، ابراز امیدواری کرد با راه‌اندازی راه‌آهن بصره به شلمچه و سپس بازسازی خط ریلی در سوریه، راه آهن جمهوری اسلامی ایران به دریای مدیترانه متصل شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: معاون اول رییس جمهوری با بیان اینکه راه آهن ایران تقریبا به کل دنیا متصل است، ابراز امیدواری کرد با راه‌اندازی راه‌آهن بصره به شلمچه و سپس بازسازی خط ریلی در سوریه، راه آهن جمهوری اسلامی ایران به دریای مدیترانه متصل شود.

اسحاق جهانگیری روز شنبه در آیین بهره‌برداری از فاز اول بندر خشک پیشگامان یزد افزود: باید با اتخاذ تدابیر مناسب در جهتی حرکت کنیم که کشورهای بزرگ همسایه که به آب راه‌های‌ بین‌المللی دسترسی ندارند برای صادرات و واردات کالا از ظرفیت ایران استفاده کنند.

وی تاکید کرد: باید فرصت و ایده بندر خشک برای کشور پهناوری مثل ایران که فاصله مرزها طولانی است و حجم صادرات و وارد بالایی دارد، تقویت شود.

معاون اول رییس جمهوری با اشاره به صادرات ۱۰۰ میلیون تنی و واردات ۳۰ میلیون تنی کالا در طی دوره ۱۱ ماهه تحریم‌ها بدون نفت خام و میعانات گازی، گفت: میزان صادرات و واردات ایران در سال های آینده توسعه می یابد.

جهانگیری ادامه داد: باید مرکزی درست کنیم تا تشریفات گمرکی ترخیص کالاها با سهولت انجام و برای رسیدن به کشتی در بندر آماده شود.

وی با اشاره به حجم ۴ میلیون تنی کالاهای اساسی و ۳ میلیون تنی کالاهای غیر اساسی در بنادر کشور، تصریح کرد: باید بندر خشک به پس کرانه‌ای برای ترخیص کالا تبدیل شود تا از هزینه های ارزی تحمیلی به واردکنندگان کاسته شود.

بندر خشک پیشگامان یزد امروز در مراسمی با حضور اسحاق حهانگیری افتتاح و برای ۷۷۰ نفر بطور مستقیم و غیرمستقیم ایجاد اشتغال کرد.



نظرات بینندگان