arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۰۵۸۶۱
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۲۳ - ۱۶ اسفند ۱۳۹۹

جزئیات اعلام نشده از دیدار پاپ و آیت‌الله سیستانی در نجف اشرف

یک مقام دینی در شهر نجف اشرف در گفتگو با آسوشیتدپرس جزئیاتی جدید از دیدار رهبر کاتولیک‌های جهان با مرجع عالیقدر شیعیان عراق اعلام کرد. این مقام عراقی افزود: آیت‌الله سیستانی بر خلاف اکثر دیدارهای خود در کنار ورودی اتاق منتظر پاپ بود، وی در اکثرا دیدارهایش معمولا در حالت نشسته منتظر مقامات دیدارکننده می‌ماند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تسنیم: یک مقام دینی در شهر نجف اشرف در گفتگو با آسوشیتدپرس جزئیاتی جدید از دیدار رهبر کاتولیک‌های جهان با مرجع عالیقدر شیعیان عراق اعلام کرد.

یکی از مسئولان دینی عراقی شامگاه شنبه در گفتگو با آسوشیتدپرس جزئیاتی تازه از دیدار تاریخی پاپ فرانسیس و آیت‌الله سیستانی در شهر نجف اشرف اعلام کرد.

وی در این باره گفت: دیدار پاپ و آیت‌الله سیستانی 40 دقیقه به درازا کشید و فضای بسیار مثبتی داشت.

این مقام عراقی افزود: آیت‌الله سیستانی بر خلاف اکثر دیدارهای خود در کنار ورودی اتاق منتظر پاپ بود، وی در اکثرا دیدارهایش معمولا در حالت نشسته منتظر مقامات دیدارکننده می‌ماند.

وی افزود: در هنگام این دیدار از پاپ فرانسیس با چای و آب پذیرایی شد. در طول این ملاقات پاپ فرانسیس و آیت‌الله سیستانی از ماسک استفاده نکردند.

مقام دینی عراقی در ادامه گفتگو با آسوشیتدپرس تاکید کرد: در بیشتر زمان این ملاقات 40 دقیقه‌ای آیت‌الله سیستانی بیشتر در حال سخنرانی بود. اما در پایان این دیدار پاپ فرانسیس در کنار درب خروج برگشت و نگاهی دوباره به آیت‌الله سیستانی داشت، در این زمان آیت‌الله سیستانی دست در دست پاپ فرانسیس قرار داد و با وی خداحافظی کرد.

پاپ فرانسیس امروز شنبه در ادامه سفر سه روزه خود به عراق، پس از ورود به نجف اشرف با آیت الله سیستانی مرجع عالی ملت عراق دیدار و گفتگو کرد.

نظرات بینندگان