arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۰۵۹۵۶
تاریخ انتشار: ۵۱ : ۱۴ - ۱۷ اسفند ۱۳۹۹

هفت «نه» مهم آیت الله سیستانی

پسر و نماینده آیت‌الله بشیر حسین النجفی اعلام کرد که آیت‌الله سیستانی در دیدار روز گذشته با پاپ فرانسیس، نشان داد که اجرای طرح عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی از کانال نجف اشرف میسر نیست.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس: پسر و نماینده آیت‌الله بشیر حسین النجفی اعلام کرد که آیت‌الله سیستانی در دیدار روز گذشته با پاپ فرانسیس، نشان داد که اجرای طرح عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی از کانال نجف اشرف میسر نیست.

آیت‌الله «بشیر حسین النجفی» از مراجع تقلید نجف اشرف، در واکنش به دیدار روز گذشته پاپ فرانسیس اول با آیت‌الله «سید علی السیستانی» مرجعیت عالیقدر شیعیان در عراق، تصریح کرد که مرجعیت، آخرین میخ را به تابوت طرح عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی کوبید.

شیخ «علی النجفی» پسر آیت‌الله بشیر حسین النجفی و نماینده این مرجع دینی در نجف اشرف با تاکید بر اینکه طرح عادی‌سازی روابط نمی‌تواند از کانال نجف اشرف عبور کند،گفت: مرجعیت دینی در تابوت طرح عادی‌سازی روابط میخ کوبید.

به نوشته پایگاه خبری «المعلومه»، وی با اشاره به گفت‌وگوی روز گذشته آیت‌الله سیستانی و پاپ فرانسیس در نجف اشرف گفت که گفت‌وگوی ادیان چیز جدیدی نیست و این دیدار گام مهمی در این مسیر به شمار می‌آید. این گفت‌وگو برای بشریت اهمیت دارد و مرجعیت نجف مراقب مردم از جمله اقلیت‌ها است.

پس از این دیدار پاپ و مرجعیت عالی‌قدر شیعیان در عراق، دفتر آیت‌الله سیستانی در بیانیه‌ای اعلام کرد که در این دیدار، درباره چالش‌های بزرگی که انسانیت در عصر کنونی با آن مواجه است، صحبت شده است.

بسیاری از رسانه‌های عراقی با تحلیل بیانیه مرجعیت عالی شیعیان در عراق که پس از این دیدار صادر شد، اعلام کردند که این بیانیه شامل هفت «نه» بود.

-نه به تحریم
- نه به خشونت
- نه به ظلم
- نه به فقر
- نه به سرکوب آزادی های دینی
- نه به نبود آزادی های اجتماعی
- نه به عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی

نظرات بینندگان