arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۰۵۹۶۱
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۱۵ - ۱۷ اسفند ۱۳۹۹

جنجال در چین بر سر مصاحبه قدیمی برنده گلدن گلوب امسال

وقتی برنده گلدن گلوب امسال انتشار مجدد یک مصاحبه قدیمی از «کلئوئی ژائو» کارگردان فیلم «سرزمین آواره ها» موجب شده گروهی در کشور زادگاهش چین او را یک خیانت کار معرفی کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایسنا: به نوشته فیگارو، موفقیت فیلم «سرزمین آواره ها» در جوایز گلدن گلوب و کسب جایزه بهترین فیلم و کارگردانی این جوایز در ابتدا مورد استقبال فراوان مردم و رسانه های چینی قرار گرفت اما انتشار مجدد مصاحبه این کارگردان چینی با یک مجله فیلم در سال ۲۰۱۳، کمپینی را علیه شانس نخست جوایز اسکار امسال به راه انداخته است.

«ژائو» که در چین متولد شده و در آمریکا زندگی می کند، نخستین زن سینماگر آسیایی است که موفق به کسب جایزه بهترین فیلم جوایز گلدن گلوب می شود و او همجنین پس از «باربارا استرایسند» دومین زن در تمام ادوار جوایز سینمایی است که برنده شاخه بهترین کارگردانی شده است.

موفقیت های فیلم «سزمین آوارها» که به زندگی هیپی های مدرن در آمریکا می پردازد او را به یک افتخار ملی در کشور زادگاهش چین تبدیل کرده بود اما انتقاداتی که او در سال ۲۰۱۳ نسبت به کشور مطرح کرده بود دوباره منتشر شده حواشی زیادی برای این کارگردان ۳۸ ساله ایجاده کرده است. «ژائو» حدود یک دهه پیش در مصاحبه ای که به او نسبت داده شده عنوان کرده چین جایی است که در همه جای آن دروغ وجود دارد و او همچنین گفته ، اکنون کشورش آمریکاست.

برخی از چینی های ملی گرا و افراطی در فضای مجازی با واکنش به این صحبت ها، «کلوئی ژائو» را یک خائن توصیف کرده اند، اتفاقی که احتمالا اکران فیلم «سرزمین آواره ها» را در چین با مشکلاتی رو به رو کند که قرار بود از ۲۳ آوریل آغاز شود.

در اولین واکنش ها به این اظهارنظر، پوسترهای فیلم «سرزمین آواره ها» از بستر شبکه های اجتماعی چینی حذف شده و همچنین سایت های فروش آنلاین بلیت سینما در چین نیز تاریخ اکران این فیلم را از فهرست برنامه های اکران خود کنار گذاشته است.

«سرزمین آوارها» با کسب ۱۶۵ جایزه سینمایی شامل دو جایزه گلدن گلوب بهترین فیلم و کارگردانی، بخت نخست درخشش در نود و سومین دوره جوایز آکادمی اسکار محسوب می شود.

نظرات بینندگان