arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۰۶۱۹
تاریخ انتشار: ۳۶ : ۰۲ - ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۱

گوگل به احترام مبتکر «زیپ» دو پاره شد!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
گوگل از پاسداشت هیچ نوآوری چشم پوشی نمی کند.

 

کمتر کسی را می توان یافت که از این ابزار کاربردی به ظاهر ساده استفاده نکرده باشد یا برای باز و بسته کردن آن دچار مشکل نشده و احتمالاً به زمین و زمان بد بیراه نگفته باشد. تا همین دو روز پیش من هم نمی دانستم داستان پیدایش «زیپ» در کجا ریشه دارد و ابتکار چه کسی است؟
این بارها نیز خط خطی های دانش افزای گوگل بود که راه خود را به ذهنم باز کرد و تراشه اطلاعاتی دیگری را در گوشه ای از این فکر آشفته کار گذاشت.
پس از تازه ترین نوآوری غول جستجوگرهای اینترنتی در صفحه نخست آن، اینک می دانم نبوغ یک مهندس برق سوئدی- آمریکایی در پس پیدایش «زیپ» نام آشنا قرار دارد و او کسی جز گیدئون ساندبک نیست.
مدتی از عرضه دندانه های در هم قفل شونده گذشته بود که ساندبک به فکر افتاد برای در هم رفتن و از هم باز شدن آسان تر دندانه ها تغییراتی بوجود آورد و چیزی شبیه «زیپ»های امروزی را طراحی کرد.
اگر طرح گوگل را مبنا قرار دهیم احتمالاً «زیپ» ابتکاری گیدئون ساندبک، 132 دندانه داشته است!
گویا نوآوری ساندبک برای استفاده در کفش ها بوده است اما این فناوری به ظاهر ساده خیلی زود با تغییراتی به شلوار و لباس ها نیز راه پیدا کرد.
طرح گوگل برای یادآوری داستان پیدایش «زیپ» و پاسدداشت مبتکر آن با دقت و ظرافت خاصی طراحی شده بود به گونه ای که با کلیک روی «زیپ»، صفحه جستجوی گوگل به دو پاره تقسیم شده و از پس آن نتایج جستجو برای مبتکر «زیپ» آشکار می شد.
نظرات بینندگان