arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۰۶۲۰۷
تاریخ انتشار: ۲۳ : ۱۹ - ۱۸ اسفند ۱۳۹۹

تست کرونای ۴ درصد معتادان متجاهر جمع‌آوری شده، مثبت بود

استاندار تهران با بیان اینکه اقدامات ستاد مبارزه با موادمخدر در تقویت عوامل پیشگیرانه چشمگیر بوده است، گفت: ستاد تفاهم‌نامه‌‌ای با بخش خصوصی منعقد کرده است تا معتاد بهبودیافته رها نشده و دوره‌های مهارت‌آموزی را برای کسب شغل خود در آینده فراگیرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

استاندار تهران با بیان اینکه اقدامات ستاد مبارزه با موادمخدر در تقویت عوامل پیشگیرانه چشمگیر بوده است، گفت: ستاد تفاهم‌نامه‌‌ای با بخش خصوصی منعقد کرده است تا معتاد بهبودیافته رها نشده و دوره‌های مهارت‌آموزی را برای کسب شغل خود در آینده فراگیرد.

انوشیروان محسنی بند پی صبح امروز در نشست تخصصی «اقدامات و دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران در عرصه همکاری‌های بین‌المللی مبارزه با موادمخدر» که با حضور مسئولان عالی‌رتبه کشوری و ارتباط تصویری با شوراهای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان‌های سراسر کشور برگزار شد، گفت: با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) در خصوص کاهش آسیب‌های اجتماعی در کشور، دولت تدبیر و امید همه تلاش خود را به کار گرفت تا مقابله همه جانبه‌ای را در کاهش آسیب‌های اجتماعی انجام دهد.

وی با بیان اینکه سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی و اقدام و عمل برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در برنامه ششم وجود دارد، افزود: ماده ۸۰ قانون برنامه ششم، تکالیف را برای همه دستگاه‌های اجرایی مشخص کرده است.

استاندار تهران اظهار داشت: اعتیاد بین آسیب‌های اجتماعی جایگاه ویژه‌ای دارد؛ زیرا موادمخدر هم سلامت جسم، هم سلامت روحی فرد را در معرض آسیب قرار می‌دهد و بحران‌های روحی زیادی برای فرد به دنبال دارد و همچنین شرایطی را فراهم می‌کند که فرد زندگی مؤثر و اثربخشی نداشته باشد.

بندپی با تأکید بر اینکه اقدامات ستاد مبارزه با موادمخدر در تقویت عوامل پیشگیرانه چشمگیر بوده است، گفت: رویکرد درمانگرانه‌ی ستاد مبارزه با موادمخدر، هم جسم و هم روح فرد معتاد را درمان می‌کند، زیرا در کنار درمان، اقدامات توانمندسازی و اشتغال را برای دوران بعد از بهبودیافتگی این افراد فراهم شده است تا این افراد احساس بیهودگی نکنند.

استاندار تهران افزود: استان تهران با بیش از ۱۴ میلیون جمعیت، در تنوع فرهنگی و سرریز آسیب‌های اجتماعی در صدر استان‌های دیگر قرار دارد و به همین دلیل، با همکاری همه دستگاه‌ها شاهد تقویت عوامل پیشگیرانه در استان تهران بودیم، همچنین شرایطی فراهم شد که امروز بیش از ۱۵ هزار نفر در مراکز ماده ۱۶ و تبصره ۲ ماده ۱۵ نگهداری شوند و در عین حال، ۲ هزار ظرفیت اضافه نیز وجود دارد.

وی ادامه داد: در مراکز ماده ۱۵ که افراد داوطلبانه مراجعه می‌کنند، ۶۵۰۰ نفر تحت پوشش قرار دارند که از همه ظرفیت‌های لازم برخوردار هستند و از ظرفیت آن‌ها برای کیفیت بخشیدن به اقدامات توانمندسازی این افراد استفاده می‌شود.

استاندار ادامه داد: در دوران شیوع کرونا تاکنون، حدود ۱۵ نفر فوتی و میانگین غربالگری‌های انجام شده، چهار درصد دارای «پی سی آر» مثبت بودند که بلافاصله بعد از شناسایی بیمار قرنطینه و اقدامات لازم صورت گرفته است.

بندپی تصریح کرد: امروز بنا است افزایش مرکز فشافویه از ۶ هزار به ۸ هزار نفر انجام شود و همچنین پذیرش معتادان در مرکز مهر سروش از ۶۰۰ نفر به ۱۲۰۰ نفر افزایش یابد و مرکز احساس ورامین که مخصوص نگهداری و درمان معتادان با زخم باز است با پذیرش ۴۰۰ نفر امروز افتتاح شود.

وی گفت: برای هر گروه سنی و جنسی برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شده است و امروز برای زنان معتاد نیز مرکز خاصی را طراحی کردیم؛ زیرا زنان به لحاظ تاثیرگذاری نقش حائز اهمیتی در خانواده دارند. ضمن اینکه ستاد تفاهم‌نامه‌‌ای با بخش خصوصی منعقد کرده است تا معتاد بهبودیافته رها نشده و در کنار درمان، دوره‌های مهارت‌آموزی را برای کسب شغل در آینده فراگیرند.

 ایلنا

نظرات بینندگان