arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۰۶۲۲۱
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۶ - ۱۹ اسفند ۱۳۹۹

صبحانه خبری / اول صبح این خبر‌ها را از دست ندهید / وعده واکسینه شدن همه مردم ایران تا پایان ۱۴۰۰ / واکنش ایران به طرح گام در مقابل گام با آمریکا / رکوردزنی صادرات نفت ایران به امید برداشته شدن تحریم ها

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

ملت ایران خطا نمی‌کند چرا که نگاهش به رهبری است
سرلشکر سلامی فرمانده‌کل سپاه پاسداران ابراز داشت: مقاومت یک مسیر است و هیچ نقطه‌ای از آن را نباید سست گرفت و ملت ایران خطا نمی‌کند چرا که نگاهش به ستاره تابناکی در آسمان کشور به نام رهبری است.

وضعیت پزشکی دریافت کننده واکسن کرونا که بستری شد
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گناباد گفت: حال عمومی پزشک گنابادی که بعد از دریافت واکسن کرونا دچار عوارض گوارشی شده و در بیمارستان بستری شد، خوب است. جواد باذلی عنوان کرد: پزشک گنابادی که در تاریخ ۱۰ اسفند ماه واکسن اسپوتنیک دریافت کرده بود پس از تزریق واکسن دچار عوارض گوارشی شده و با علائم گوارشی و وجود خون در مدفوع به بیمارستان مراجعه کرده که با دستور پزشک متخصص به مدت ۴۸ ساعت در بیمارستان بستری شد. وی اظهار کرد: این پزشک متخصص پس از طی مراحل درمانی در تاریخ ۱۴ اسفندماه از بیمارستان مرخص شده است و خوشبختانه حال عمومی وی خوب است و در حال حاضر مشکل خاصی ندارد. باذلی ادامه داد: با توجه به سن بالا و ابتلای ایشان به بیماری دیابت، به طور یقین نمی‌توان این عوارض را به واکسن نسبت داد.

چین: اتهام نسل‌کشی اویغورها پوچ است
وزیر خارجه چین اتهاماتی مبنی بر اینکه کشورش در حال "نسل‌کشی" علیه جمعیت اویغورها در استان سین‌کیانگ است، رد کرد. او گفت: آن به اصطلاح "نسل‌کشی" در سین‌کیانگ به شکل مضحکی پوچ است. این شایعه‌ای با انگیزه‌های پنهان و دروغی کامل است.

فوت ۹۹ نفر دیگر با کرونا
به گفته وزارت بهداشت، ۸ هزار و ۳۱۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی و ۷۲۵ نفر از آنها بستری شدند تا مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به یک میلیون و ۶۹۸ هزار و ۵ نفر برسد. بر اساس آمار این وزارتخانه، در طول ۲۴ ساعت منتهی به نیمروز ۱۸ اسفند، ۹۹ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۶۰ هزار و ۷۸۶ نفر رسید.

واکنش ایران به طرح گام در مقابل گام با آمریکا
خطیب زاده، سخنگوی وزارت خارجه درباره اینکه آیا ایران طرح گام در مقابل گام با آمریکا را قبول خواهد کرد؟ تصریح کرد: اجازه دهید در مسیر بستر خود برود. ایران نه هیچ وقت طرح گام به گامی را دریافت کرده و نه چنین طرحی مبتنی بر خط مشی اعلامی ایران بوده است. بین ایران و آمریکا گفت‌وگوی مستقیم یا غیرمستقیمی نیست چون برجام مسیر را روشن کرده است. او به سفر وزیر خارجه ایرلند نیز اشاره و اضافه کرد: در خصوص موضوعات دوجانبه و نقش تسهیل گری ایرلند در قطعنامه ۲۲۳۱ و بازگشایی سفارت ایرلند گفتگو‌های خوبی داشتیم. خطیب زاده در پاسخ به سؤالی در خصوص نامه وزیر خارجه آمریکا به رئیس جمهور افغانستان و پیشنهاد تشکیل سازوکاری با حضور ایران و چند کشور دیگر و امکان موافقت ایران با این مذاکرات اظهار داشت: ما هیچ تماس مستقیم یا غیرمستقیمی با آمریکا درباره موضوعات برجامی و غیر برجامی نداشته و نداریم.

سال آینده واکسن به اندازه کافی وارد خواهد شد
رییس جمهور گفت: در سال آینده واکسن خارجی به اندازه کافی وارد شده و واکسن داخلی نیز اضافه خواهد شد و مجموع این اقدامات می‌تواند شرایط مناسب‌تری به وجود بیاورد تا بتوانیم زنجیره اپیدمی را قطع کنیم و دولت در این حوزه تمام تلاش خود را به کار خواهد گرفت.

ابتلای بشار اسد و همسرش به کرونا
دفتر ریاست‌جمهوری سوریه در بیانیه‌ای اعلام کرد: «رئیس‌جمهور و همسرش نشانه‌هایی ملایم از ابتلا به کرونا را نشان می‌دهد. نتیجه آزمایش کرونای همسر رئیس‌جمهوری نیز مثبت اعلام شده اما هر دو در وضعیت خوبی قرار دارند.» بنا به این بیانیه، بشار اسد و همسرش طی دوران قرنطینه به وظایف خود ادامه می‌دهند.

مطهری: کاندیدای پوششی لاریجانی نیستم
علی مطهری، نایب رئیس مجلس دهم گفت: درباره حضور آقای لاریجانی اطلاعی ندارم و صحبتی نداشتم‌ و نمی‌دانم خواهد آمد یا خیر. اعلام نامزدی خودم هم بدون اطلاع ایشان بوده است. هیچ هماهنگی وجود نداشته و ندارد و کاندیدای پوششی لاریجانی نیستم.

وعده واکسینه شدن همه مردم ایران تا پایان ۱۴۰۰
معاون بهداشت وزارت بهداشت و سخنگوی ستاد کرونا با بیان اینکه واکسن روسی اسپوتنیک وی جزو سه واکسن برتر دنیاست، گفت: تا پایان سال ۱۴۰۰ مردم در سراسرکشور واکسینه خواهند شد.

رکوردزنی صادرات نفت خام ایران به امید برداشته شدن تحریم ها
خبرگزاری رویترز امروز گزارش داد که ایران در ماه های اخیر به میزان بی سابقه ای نفت خام به مشتری اصلی اش چین صادر کرده و پالایشگاه های دولتی هند نیز با فرض کاهش تحریم های آمریکا، نفت ایران را به برنامه واردات سال ۲۰۲۱ اضافه کرده اند.

 

نظرات بینندگان