arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۰۶۲۲۲
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۲۳ - ۱۸ اسفند ۱۳۹۹
تورق خاطرات چهره ها در «انتخاب»؛

خاطرات آیت‌الله هاشمی؛ ۱۸ اسفند ۱۳۷۶

خاطرات آیت الله هاشمی: از صبح تا عصر باران می‌بارید. به خانه آمدم. سرشب، مراسم ازدواج هاله، دختر اخوی احمد با آقای سیدمحمدصادق موسوی بود؛ طلبه است و پدرش روحانی و امام‌جماعت مسجد کاشانک، پشت‌کاخ نیاوران و مسئول عقیدتی سیاسی در ستاد ناجا. آقایان اشکوری و دو برادرزن ایشان هم بودند
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

خاطرات روزنوشت مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی در سال ۱۳۷۶، هرشب در «انتخاب» منتشر می‌‌شود. پیشتر، خاطرات ایشان از سال ۵۸ تا ۷۵ در سرویس تاریخ «انتخاب» به صورت روزانه پوشش داده شده است

 

صبح محسن آمد. راجع به نتایج سفر و پیگیری تفاهم‌نامه مذاکراتی شد. عفت معتقد است، تشریفات بی‌نظمی‌کرده است. قرارشد رسیدگی شود. برای مراسم هفته منابع طبیعی به تالار علامه‌امینی دانشگاه تهران رفتیم. از نمایشگاه بازدیدکردم. جمعی از جهادسازندگی و اساتید دانشگاه جمع بودندکه برای تحقیق در مسائل محیط‌زیست همکاری دارند. پایان‌نامه‌های تحصیلی دانشجویان را که مربوط به منابع طبیعی است، به نمایش‌گذاشته بودند؛ تعدادشان زیاد است. آقایان [محمد] سعیدی‌کیا، وزیر [جهادسازندگی] و [محمدتقی] امان‌پور، معاون [امور تحقیقات]، گزارش دادند و خیرمقدم گفتند. من هم درباره اهمیت توجه به منابع طبیعی صحبت‌کردم.
از آنجا به دفترکوشک رفتم. تا عصر مطالعه کردم و از استخر و سونا استفاده نمودم. از صبح تا عصر باران می‌بارید. به خانه آمدم. سرشب، مراسم ازدواج هاله، دختر اخوی احمد با آقای سیدمحمدصادق موسوی بود؛ طلبه است و پدرش روحانی و امام‌جماعت مسجد کاشانک، پشت‌کاخ نیاوران و مسئول عقیدتی سیاسی در ستاد ناجا. آقایان اشکوری و دو برادرزن ایشان هم بودند؛ شاگردآیت‌الله منتظری است. مقداری از اهمیت و عمق و فواید درس آیت‌الله منتظری گفت و از ضررهای تعطیلی درس و محدودکردن ایشان و گفت، جمعی از طلاب، مشغول تهیه نامه‌ای خطاب به علما، برای رفع محدودیت هستند. معتقد است، اکثریت حوزه و علما از این وضع ناراحت‌اند. در نجف تحصیل‌کرده و درس‌های علمای نجف را دیده و معتقد است، درس آقای منتظری از همه آن‌ها بهتر است، چون به شیوه درس آیت‌الله بروجردی است.
عقد را خواندیم؛ با مهر السنه و هزینه سفر حج و هدیه دو هزار مترمربع باغ مرکبات در روستایی در شهر نور، از طرف پدر داماد به عروس. شام، همشیره طیبه و بستگانش میهمانمان بودند؛ از بیرون خریدیم.

نظرات بینندگان