arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۰۶۲۳۶
تاریخ انتشار: ۲۱ : ۲۱ - ۱۸ اسفند ۱۳۹۹

تعیین حداقل مزد کارگران به هفته آینده موکول شد

آیت اسدی نماینده کارگران در شورای عالی کار در مورد اینکه در جلسه امروز شورای عالی کار آیا توافق برای حداقل دستمزد کارگران حاصل شد، گفت: امروز دومین جلسه شورای عالی کار برگزار شد که خروجی نداشت. وی افزود: همه شرکا یعنی نمایندگان کارگران، کارفرمایان و دولت حضور داشتند، اما وزیر کار در جلسه نبود و چون نتیجه‌ای حاصل نشد جلسه بعدی شورای عالی کار هفته آینده روز شنبه برگزار می‌شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس: نماینده کارگران در شورای عالی کار گفت: امروز در دومین جلسه شورای عالی کار هم به توافق نرسیدیم و تعیین حداقل مزد کارگران به هفته آینده موکول شد.


آیت اسدی نماینده کارگران در شورای عالی کار در مورد اینکه در جلسه امروز شورای عالی کار آیا توافق برای حداقل دستمزد کارگران حاصل شد، گفت: امروز دومین جلسه شورای عالی کار برگزار شد که خروجی نداشت.

وی افزود: همه شرکا یعنی نمایندگان کارگران، کارفرمایان و دولت حضور داشتند، اما وزیر کار در جلسه نبود و چون نتیجه‌ای حاصل نشد جلسه بعدی شورای عالی کار هفته آینده روز شنبه برگزار می‌شود.

نماینده کارگران در شورای عالی کار گفت: ما مواضع کارگران را اعلام کردیم نمایندگان کارفرما مواضع خودشان را گفتند، عمده مباحث نمایندگان کارگران رعایت ماده 41 قانون کار و تبصره یک و دو این ماده قانونی یعنی رعایت نرخ تورم و نیز سبد هزینه معیشت خانوار کارگری بود و نمایندگان کارفرمایان مشکلاتی نظیر کرونا و رکود واحدهای تولیدی را مطرح می‌کردند. دولت هم نظری خاصی نداشت.

اسدی در مورد اینکه آیا درصدی برای افزایش حقوق در سال آینده ارائه کردید، افزود: در این جلسه هیچ درصدی ارائه نکردیم. نرخ تورم بر اساس گزارش مرکز آمار ایران در سال منتهی به پایان بهمن امسال 34.2 درصد بود و قرار شد طی یک نامه کتبی نرخ تورم از مرکز آمار ایران و بانک مرکزی دریافت شود و مبنای مذاکرات جلسات شورای عالی کار قرار گیرد.


نرخ تورم و رشد اقتصادی

به گزارش فارس، شورای عالی کار در جلسات سه جانبه با حضور نمایندگان شرکای اجتماعی برای حداقل مزد کارگران در سال آینده که در برگیری 14.7 میلیون بیمه شده اصلی بیمه تأمین اجتماعی در کشور دارد، بحث و تبادل‌نظر می‌کنند و در نهایت روی یک نرخ برای افزایش حقوق کارگران در سال آینده به توافق می‌رسند.

نظرات بینندگان