arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۰۶۳۸۶
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۱۶ - ۱۹ اسفند ۱۳۹۹

آمریکا: اتباع کشورهای اسلامی دوباره می‌توانند درخواست ویزا بدهند

آمریکا از همه اتباع کشورهای اسلامی که به خاطر قانون جنجالی دولت ترامپ از مسافرت به این کشور باز مانده بودند خواست درخواست‌های خود را تجدید کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

شفقنا: به گزارش رویترز، «ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد: اتباع کشورهای اسلامی که طبق قانون منع مهاجرت در دوران ترامپ نتوانسته بودند وارد خاک ایالات متحده شوند، می‌توانند دوباره درخواست ویزا بدهند تا پرونده آنها برای ورود به آمریکا بررسی شود.

تامپ در زمان زمامداری خود در کاخ سفید ورود اتباع ۱۳ کشور عمدتاً اسلامی را به خاک آمریکا منع کرده بود. بایدن به محض ورود به کاخ سفید این قانون را به خاطر مغایرت با ارزش‌های آمریکا لغو کرد. براساس تصمیم وزارت خارجه آمریکا کسانی که پیش از ۲۰ ژانویه ۲۰۲۰ ویزا داشتند و نتوانستند وارد آمریکا شوند باید درخواست خود را تجدید کرده و هزینه‌های مربوطه را دوباره پرداخت کنند اما کسانی که بعد از این تاریخ درخواست داده‌اند از پرداخت هزینه معاف هستند.

از دسامبر سال ۲۰۱۷ که این قانون ترامپ معرفی شد مجموعاً ۴۰ هزار نفر از ورود به خاک آمریکا منع شدند. گفتنی است ایران نیز جزء کشورهایی بود که اتباعش برای ورود به خاک آمریکا در زمان ترامپ با ممنوعیت مواجه شده بودند.

نظرات بینندگان