arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۰۶۵۷۰
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۱۵ - ۲۰ اسفند ۱۳۹۹

معرفی 4 رمان ایرانی و خارجی جذاب ژانر جنایی و پلیسی

شخصیت داماد درباره یک جوان خوش تیپ و جذاب است که به تازگی به یکی از ستارگان تلویزیون تبدیل خواهد شد. و شخصیت عروس دختری بلند پرواز و باهوش است که یکی از ناشران مجله نیز می‌باشد. مراسم عروسی شگفت‌انگیزی که برای دو شخص مهم که یکی ستاره تلویزیون و دیگری ناشری شناخته شده از یک مجله.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 معرفی 4 رمان ایرانی و خارجی جذاب ژانر جنایی و پلیسی

اگر طرفدار داستان‌های پلیسی و جنایی هستید، اگر دوست‌دار داستان‌های ترسناک هستید، اگر دلتان می‌خواهد معما حل کنید و می‌خواهید پیگیر شوید تا بدانید داستان پشت یک قتل مرموز چه بوده است و اگر دوست دارید که از جمعیت زیادی به دنبال مضنون باشید و مجرم اصلی را پیدا کنید، کتاب‌های رمان ژانر جنایی و پلیسی بهترین گزینه سرگرم‌کننده برای شما خواهد بود.

در ژانر پلیسی و جنایی رمان‌های معدودی نوشته شده‌اند و چون این موضوعات مسائلی نیستند که در زندگی روزمره با آن سرو کار داشته باشید خواندن این داستان‌ها ممکن است برای افرادی بسیار جذاب و هیجان‌انگیز باشد. در این مطلب قصد داریم تا 4 رمان ایرانی و خارجی جذاب که در ژانر جنایی و پلیسی به قلم تحریر درآمده‌اند را به شما معرفی کنیم و مخصتری درباره آنها صحبت کنیم. پس تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

  • کتاب جذاب فهرست مهمانان

رمان خارجی فهرست مهمانان نوشته نویسنده خارجی لوسی فولی است که روایت‌گر یک مراسم و جشن عروسی است که در به اقتباس از داستان‌های پلیسی آگاتا کریستی، تبدیل به فضایی تاریک، کشنده، ترسناک و مرگبار می‌شود. این داستان در فضایی در جزیره‌ای در سواحل ایرلند روایت می‌شود که جمعی از مهمانان برای مراسم جشن عروسی دو نفر  حضور پیدا کرده‌اند تا جشن و پایکوبی بر پا کنند.

شخصیت داماد درباره یک جوان خوش تیپ و جذاب است که به تازگی به یکی از ستارگان تلویزیون تبدیل خواهد شد. و شخصیت عروس دختری بلند پرواز و باهوش است که یکی از ناشران مجله نیز می‌باشد. مراسم عروسی شگفت‌انگیزی که برای دو شخص مهم که یکی ستاره تلویزیون و دیگری ناشری شناخته شده از یک مجله. مراسمی که تمام جزئیات آن به طور ماهرانه‌ای از قبل برنامه‌ریزی شده و مهمانانی که بیش از حد انسانیت دارند.

در جریان داستان و سرو نوشیدنی اتفاقای رخ می‌دهد که شادی مراسم به فضایی تیره و تار تبدیل می‌شود.‌ ساقدوش‌های داماد بازی نوشیدنی را از روزهای مدرسه شروع می‌کنند و ساقدوش‌های عروس اتفاقی لباس عروس را خراب می‌کنند و اتفاقای که پشت سر این جریانات رقم می‌خورد تا به مرگ فردی منجر می‌شود. اما چه کسی در بین مهمانان برای این عروس و داماد آرزوی خوبی نداشت؟! و مساله مهم‌تر اینکه چرا!؟

از خصوصیات خوب داستان فهرست مهمانان می‌توان به تغییر زاویه دید در روند داستان اشاره کرد. داستان از دیدگاه و زنان شخصیت‌های مختلف بیان میشود و این جذابیت داستان را دو چندان می‌کند. این داستان با سرعتی کند به ذکر تمام جزئیات داستان پیش می‌رود که برای افدرادی که سبک داستان‌های جنایی و پلیسی را دوست دارن بسیار هیجان‌انگیز خواهد بود. با توجه به استقبال از کتاب‌های الکترونیک، می‌توانید فایل الکترونیکی کتاب فهرست مهمانان نوشته لوسی فولی با ترجمه محدثه احمدی را به سادگی تهیه و مطالعه کنید.

معرفی 4 رمان ایرانی و خارجی جذاب ژانر جنایی و پلیسی

  • کتاب خواندنی دختری در قطار

رمان معمایی و جنایی دختری در قطار روایتی از داستان سه زن است که هر کدام از آنها بخشی از حقیقت داستان را به همراه دارند و هر بخش از داستان از زاویه دید و از زبان هر کدام از آنها روایت می‌شود. داستان به طور ماهرانه‌ای از زبان آنها نقل می‌شود و در جریان داستان زندگی این سه زن به نحو غم‌انگیزی به هم مرتبط می‌شود.

در این کتاب با روایتی مدرن و با توصیف فضای داخل قطار و ریل ها آغاز می‌شود. می‌توان قطار را نمادی از حرکت و مسیر زندگی دانست. در ابتدای ماجرا در مورد یکی از شخصیت‌های داستان به نام ریچل صحبت می‌شود.

ریچل که نام شخصیت اصلی این کتاب است زنی دائم‌الخمر است و به عدم اعتماد به نفس شدید دچار است. او جدای از دنیای واقعیت، در دنیای خیاب و در بین افراد خیالی که فقط خودش قادر به دیدن آنها است سیر می‌کند. این توهم او به حدی شدید می‌شود که گاهی درگیر حوادث بین آنها می‌شود، حوادثی که هیچ‌گاه اتفاق نیفتاده است.

داستان کتاب دختری در قطار جزو رمان‌های بلند دسته بندی می‌شود و مخاطب راتا انتهای داستان چنان با خود همراه می‌کند که حتی پس از پایان کتاب نیز ممکن است تا مدتی با شخصیت‌های آن زندگی کنید.

داستان دختری در قطار در بخش داستان‌های عشقی و جنایی نیز جای دارد زیرا به طرز عجیبی در آن عشق و وحشت به هم آمیخته شده‌اند. تعلیق داستان در بخشی شدت می‌گیرد که یکی از شخصیت‌های دیگر به نام مگان گم می‌شود. پلیس در ابتدا به همسرش و معشوقه او مشکوک می‌شود اما از طرفی دیگر ریچل به تازگی در حال مستی در اطراف محل زندگی او پرسه زده است و پس از آن کشمکش بین شخصیت‌های داستان بالا می‌گیرد و داستان ادامه می‌یاید. کتاب دختری در قطار نوشته پائولا هاوکینز و ترجمه علی قانع است که به صورت کتاب چاپی و فایل الکترونیک آن در دسترس قرار دارد.

  • کتاب عبور از خط قرمز

رمان ایرانی عبور از خط قرمز روایت سال‌های خدمت دکتر علی دیزایی است که به عنوان یکی از فرماندگان ارشد در اداره پلیس لندن مشغول به کار بوده است. در کتاب عبور از خط قرمز به شرح خاطرات سال‌های طولانی خدمتش را روایت کرده است. این داستان که از زبان سرتیپ سابق پلیس لندن بیان شده است نظر بسیاری از خوانندگان را به خود جلب کرده است.

از ویژگی‌های این کتاب می‌توان به متن ساده و مخاطب‌پسند آن اشاره کردو بیان داستان‌ها و روایات منطبق بر منطق است. گستره فعالیت نویسنده از محل خدمت شخص او در اسکاتلندیارد تا کاخ سلطنتی و خاندان اشرافی بریتانیا بوده است. همچنین فعالیت او در فضایی دیگر که در سطح جامعه و خیابان‌ها و استادیوم‌ها بوده را به تحریر کشیده است.

کتاب عبور از خط قرمز که داستان یه پلیس ایرانی و مسلمان در قلب اروپا است. پسری که از کودکی برای ادامه تحصیل توسط خانواده‌اش به انگلیس فرستاده می‌شود و ادامه ماجرا که زندگی پر فراز و نشیب و جنجالی او را روایت می‌کند. در نهایت نیز شرح افکار و طرز برخورد او با اتهاماتی بی اساس که به او نسبت داده شده بود و بعدها به صورت کامل از آنها تبرئه شد که همگی این جریانات نکات آموزنده و خواندنی را برای مخاطب به همراه دارد. کتاب صوتی عبور از خط قرمز با صدای پرویز پرستویی تولید و عرضه شده است که جذابیت داستان  با صدای گیرای ایشان بیش از پیش شده است و هر مخاطب و شنونده‌ای را مجذوب خود کرده است.

معرفی 4 رمان ایرانی و خارجی جذاب ژانر جنایی و پلیسی

  • کتاب تابوت های دست ساز

داستان کتاب تابوت‌های دست ساز گزارش واقعی از یک جنابت آمریکایی مربوط به سال 1975 است که نوشته ترومن کاپوتی و ترجمه بهرنگ رجبی است. داستان از زبان نویسنده در شخصیت یکی از دوستان کارآگاهی به نام جیک پپر در داستان ظاهر می‌شود. داستان این کتاب درباره قتل‌های زنجیره‌ای است که توسط مردی انجام می‌شود که از آغاز داستان به مخاطب معرفی می‌شود و ظاهرا با داستانی پلیسی روبرو خواهید شد و روایتی از گزارش جنایی و چگونگی رخداد آن است.

ماجرای داستان از این قرار است که قاتل تابوت‌هایی در سایزهای کوچک می‌سازد و آنها را به دست اشخاصی می‌رساند که آنها پس از چند روز از دریافت این هدیه به قتل می‌رسند. در روند ماجرای داستان دو شخصیت جیک و ترومن از انگیزه و هدف قاتل آگاهی کامل دارند اما مدارک کافی برای دستگیری او را ندارند.

داستان تابوت‌های دست ساز از حجم بالایی برخوردار نیست و داستان کوتاهی است اما مخاطب را به طرز شگفت‌انگیزی به خود جذب می‌کند به طوری که خواننده بی‌وقفه تا انتهای داستان به خواندنش ادامه خواهد داد.

در این کتاب با وجود این که بر خلاف دیگر داستان‌های پلیسی که گره‌ها و ابهاماتی را تا انتهای داستان باقی می‌گذارد، قاتل از ابتدای شروع داستان معرفی می‌شود اما جذابیت اصلی داستان این کتاب تکنیک روایی منحصر به فرد نویسنده است که مخاطب را شیفته این داستان می‌کند.

اگر به خواندن این دسته از رمان‌ها علاقمند هستید، خواندن این مطلب را از دست ندهید.

 

 

نظرات بینندگان