arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۰۶۷۳۷
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۱۳ - ۲۱ اسفند ۱۳۹۹

پارلمان چین طرح اصلاح سیستم انتخابات هنگ کنگ را بدون رای مخالف تصویب کرد

پارلمان چین امروز پنج‌شنبه اصلاحات سیستم انتخاباتی هنگ کنگ را تصویب کرد که به مقامات اجازه وتو نامزدهای اپوزیسیون دموکراسی خواه در انتخابات پارلمانی را می‌دهد. یک مقام ارشد شورای ملی خلق چین هفته گذشته توضیح داد که این کار نقش "کمیته انتخابات" را افزایش می‌دهد که نهادی زیرنظر پکن است و در حال حاضر نیز به طور مستقیم نیمی از نمایندگان شورای قانونگذاری را تعیین می‌کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایسنا: پارلمان چین امروز پنج‌شنبه اصلاحات سیستم انتخاباتی هنگ کنگ را تصویب کرد که به مقامات اجازه وتو نامزدهای اپوزیسیون دموکراسی خواه در انتخابات پارلمانی را می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، با نادیده گرفتن هشدارهای کشورهای غربی، ۳۰۰۰ نماینده شورای ملی خلق چین تقریباً به اتفاق آرا "پیش‌ویس قانونی درباره بهبود سیستم انتخاباتی" هنگ کنگ را تصویب کردند. هیچ کدام از نمایندگان رای مخالف ندادند و تنها یک نفر از رای دادن خودداری کرد.

با وجود اینکه متنی درباره این اصلاحات منتشر نشده است، اما یک مقام ارشد شورای ملی خلق چین هفته گذشته توضیح داد که این کار نقش "کمیته انتخابات" را افزایش می‌دهد که نهادی زیرنظر پکن است و در حال حاضر نیز به طور مستقیم نیمی از نمایندگان شورای قانونگذاری را تعیین می‌کند.

نظرات بینندگان